Vissa saker var faktiskt bätter förr.

Jag har tidigare förfasat mig över Teletubbies.
Det var länge en favorit hos sonen. Visst, han lärde sig saker,
men själv blev jag galen. Gaaaaalen!
Sen kom en era då "Bilar"-filmen rullades om och om igen.
Inte så farligt, den är ju rätt så bra.

Då sonen blev sjuk i början av veckan påbörjades dock en ny era:
Bamseeran.
Själv är jag lyrisk eftersom jag (smyg)läste Bamse till jag var arton.
Låtsades att det var min sju år yngre syster som skulle ha den.Hoho!
Nu snurrar Bamse i Trollskogen om och om igen hos oss.
Jag är än inte less.
Hur kan man bli det på Bamse?
Olof Thunbergs behagliga röst ger liv.
JAg skrattar gott åt animeringen som är fin, men
så mycket bamse. Hur djuren ser ut när de är förvånade är
oslagbart- och INGEN kan väl gråta som Lille Skutt?
Dessutom, ärligt talat, finns det någon annan som
LÄRT ungar så mycket som Bamse?
Om viktiga saker. Inte bara underhålla kidsen.
Försöker förklara för sonen att till och med Vargen kommer att
göra snälla saker eftersom Bamse och hans vänner är snälla med
honom. Han ser på mig oförstående.
Å andra sidan så riskerar han ju att bli Svamp-Bobgenerationen så det
är väl kanske inte så konstigt.

Min favoritkaraktär är, och förblir, Skalman.
En mat-och-sovklocka skulle vi alla ha.
Eller en "utombordsmotor inombords".
Så jäkla coolt!

På tal om nostalgi; igår var det Bumbibjörnarna.
Jag gick nästan i spinn.

Bäst jag uppväger all nostalgi med innehåll med lite
utsida. Dags för Top Model.

Vad hade du för barnprogramsfavorit förresten?






 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du tjuvläste Bamse till du var minst 26!!! Härligt att lillprinsen får uppleva Bamse och hans vänner! Klokare björn har aldrig funnits.

KRAAAAAAAAAAAAAM!

Postat av: m a r i a k o d e n

Kalles Klätterträd of course!!!!!!

2009-10-04 @ 21:39:17
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Bamse är helt klart en bra barnserie!!



Själv har lillan fått köpa en bok om "I drömmarnas trädgård", och jag är tokig på den. Man blir knäpp när man försöker läsa den. Så konstiga ord på alla som man bara snubblar på hela tiden och konstig handling. Men, lillan gillar vadklart så det blir till att läsa och så ut...men tacka vet jag Bamse coh liknande =)

2009-10-04 @ 22:00:15
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: Cissi

ÅÅHH..bumbibjörnarna!! Det var längesen!! Åhh...

2009-10-04 @ 22:10:16
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: EVA

Ja Bamse är hur bra som helst ! Men min favorit är och förblir...PIPPI ! Rödhårig, busig och väldigt lik mig...hehe !



Förresten har du sett den väldigt roliga Bamse-imitationen...det var nåt stå-upp-program på svt...höll på dö av skratt ! Finns säkert på youtube...



Ha en kanonstart på veckan vännen !



***

KRAAAM EVA

2009-10-04 @ 23:46:01
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Helen

Fablernas värld!

2009-10-05 @ 16:22:57
Postat av: greta G

Favoritprogrammet är nog Fragglarna, undrar om det kommer i repris någon gång? Nu tycker jag och mina två bäst om Charlie och Lola, Lola har en skön syn på världen...

2009-10-06 @ 15:40:09
Postat av: Maria

Jag gillade Skurt! Hahaha



Boråsbloggarna

http://www.borasbloggarna.se

2009-10-10 @ 21:22:39
URL: http://www.borasbloggarna.se
Postat av: Sarah

Sök på Stockholm Live och Bamse.

"Där fick du smaka bly, kaninjävel" HAHA!

2009-10-11 @ 23:36:32
URL: http://spaggl.blogspot.com
Postat av: Fru Lejon

Kalle Anka. Läser den fortfarande... Man blir aldrig för gammal. Tittar ibland tillsammans med maken på Cartoon Network. Scooby Doo är inte helt fel. /30-åringen

2009-10-12 @ 18:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback