Trots alltså.

Vår charmige underbara son har nått den fantastiska trotsåldern.
Vad hände?
Går det en dag utan utbrott så tror jag nästan det är nåt fel.

Han vill inte klä på sig, inte klä av sig, inte gå ut, inte gå in,
inte sova, inte stiga upp, inte tvätta händerna, inte gå in i affären,
inte gå ut ur affären. Det tar liksom aldrig slut.

Sen kommer de oväntade utbrotten.
Som när jag slog av TV:n i mittenrummet.
Ett rum han inte ens var i.
Stoooooort drama utbröt när en ilsken son
kastar sig gråtande ner på golven för att
HAN skulle ju slå av TV:n.

Ibland tycker jag han ÄR charmig, vilket gör att jag
har svårt att hålla mig för skratt.
Jag vet-inte snällt!

Andra gånger är jag bara ilsk.

Så. Nu ska jag bli klokare hade jag tänkt.
Har precis klickat hem Trotsboken och hoppas
få tips. Min magkänsla har i och för sig fungerat hitills,
men det kan nog inte skada att läsa på litegrann.

På tal om att läsa på.
Dagens småbarnsföräldrar måste vara bland de mest pålästa,
och ändå tvivlar de så mycket på sin egen förmåga.
Snacka om Moment 22. Trots (haha vad jag är rolig) så
står jag för att jag klickat hem boken.
Det kan ju inte dra ifrån i alla fall.

                     


 
Nu ska jag uppsöka sängen.
Har haft en väldans dålig dag.
Ungefär som det där inlägget ni inte skulle läsa.
Fast jag är nog på bättringsvägen med
förkylningen i alla fall så det är alltid nåt.

                                                                    Natti,natti!
                                                                            ♥
                                                                         Frida

 

 


Kommentarer
Postat av: Karolina

Kram Kram, glöm inte bort; Happy Thoughts!!

Postat av: Maggan

Din lille son håller på att bli självständig - sån tur du har, han kommer inte att bo hemma med mor och far tills dom ska flytta på hemmet:-)men men det är ju inte så lätt att uppskatta varje dag....hmmm har ett svagt minne av att det var jobbigt! Blir du snart så frisk så du orkar med en magganisering (hehe jag har precis varit i vårt förråd - där är det maganiserat i totalt kaos) Hoppas vi ses på kören i alla fall Kramis!

2009-09-10 @ 14:43:07
Postat av: MO

Ja det där har man varit med om många gånger....puh det är svettigt att tampas med små trotsiga barn. Men jag är så glad, att om de nu måste ha en period med trots o bråk så hade mina det när de var små. Nu som tonåringar är de lugnet själva, helt ofattbart o jag vet inte när det vände o blev lugnt o skönt hemma igen utan tjafs o bråk. Det vänder ska du se, rätt som det är är han den lille goa killen igen, kram

2009-09-10 @ 17:35:48
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: EVA

Han har börjat fila av navelsträngen gumman ! Inget fel alls utan helt normalt och väldigt sunt ! Finns mååånga karlar som inte klippt den fast de är långt mer än vuxna...



Syns snart vännen !



***

KRAAAM EVA

2009-09-10 @ 22:25:30
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Fru Lejon

Det är charmigt med barn, eller hur..? Se det så här: hellre ett barn som säger emot än ett barn som bara tar emot.

2009-09-11 @ 21:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback