Pappas ICA-butik...

Sonen sover hos mormor och morfar i helgen.
Det har gjort allehanda roliga grejer.
Bland annat fikat på stan och besökt Systembolaget för att inhandla en present.

Fast det var inte riktigt så sonen såg det.

Det var inte systembolaget de besökte, utan "pappas ICA-butik".
Dessutom visste han direkt var Whiskeyflaskorna var.

Jag återger det här för maken.

När han skrattat färdigt gjorde han en översättning.
Han sa nog inte "Pappas Ica-butik".
Han sa ""pappas favoritbutik"

Jag vet dock inte om den förklaringen gör mig lugnare...

  


Kommentarer
Postat av: mormor

Kan jag ha hört så fel??? Kul var det iaf när lille A travade iväg före oss till whiskyflaskorna!!

Kraaaam!

2010-04-17 @ 22:52:18
Postat av: Bokmalen

Oj, oj, vad härliga dom är dom små!! Å, även den vuxna sorten som "hör fel"!! ;) Tack för att vi fick oss ett gott skratt såhär på lördagkvällen. ;)

Jo, jag förväntade mig att du skulle ligga i soffan. Hade blivit förvånad om du gjort nåt annat!! Hoppas du har det bra, trots allt!

Håller tummarna att allt går bra!

Kramen, Maria å sambon som skrattar gott ;)

Postat av: Markjasmine

Thanks, keep up the good work.

2011-11-01 @ 18:03:21
URL: http://markjasmine.blogcorporate.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback