Upplysningens tid är icket förbi...


Bild lånad
här

För några veckor sedan togs min oskuld.
Jag hade nämligen aldrig varit på ett hemparrty förut.
Duktiga Emelie höll i ett ljusparty för PartyLite och jag handlade
en del fina grejer.

Måste dock säga att det gick upp ett Liljeholmens för mig under kvällen.

Jag har alltid trott att alla som pratat om Votivljus haft ett talfel värdig
att platsa i Snurre Sprätt-avsnitt (ni vet det där grisen?) 
Kanske jag är den enda i världen som inte haft koll, men
jag trodde de hette "Motivljus" och hade (som namnet antyder) motiv på sig.
Antar så här i efterhand att jag trodde att Votivljusen (exempel ovan)
egentligen var toppiga blockljus.

Jag erkänner i alla fall att jag inte är något ljushuvud.






bloglovin


Kommentarer
Postat av: Nadia

Mohahaha! Du är så fyndig och rolig ibland Frida! :-)



Kram!

Postat av: Bokmalen

Ååå, jag älskar "partyLite"!!! Deras ljus är ju outstanding. Brinner hur fint som helst å doftar ljuvligt.

Kom på att jag nog har några "votiv-ljus" liggande (måste kolla upp det).

Kan berätta att du inte är ensam å tro att det heter motiv-ljus. Har blivit "rättad" flera gånger. ;)

Kramen, Maria

2010-12-01 @ 09:27:26
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag shoppade också från Partylite för första gången nu i höst - provsamlingen med VVVVotivljus. Har bara bränt två hittills så man får se hur inpyrd man kommer vara till nyår.

2010-12-02 @ 13:42:09
URL: http://spaggl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback