Bebisbild



Detta är vår bebis i v 26.
Ansiktet i profil.
Han ser ut som en riktigt skrynkelgubbe :)
Till och med jag såg apparaten på sonen  idag.
Det var det eller en snigel ;)

Vi har kollat på bebis idag eftersom vi hade ultraljud på specmödra
Fick en blödning igår igen, men fick avvakta hemma eftersom vi hade
tiden idag. Moderkakan är helt föreliggande i dagsläget.
Målet nu är att komma till v28 i första hand.
Efter den info jag fått idag känner jag mig lugnare än på länge.
Allt ser bra ut och bebis väger nästan 1000 g.
Ska åter om tre veckor om inget inträffar.
Tills dess.Vila. Vila. Vila.

Allt är avslutat på jobbet. Känns konstigt- och skönt på samma gång.
En vikarie har tagit över så då behöver jag inte grubbla över allt
som hänger i luften. Känns skönt mentalt.
Hade ju hellre jobbat, men bebis är viktigast.
Det är lite drygt att få dagarna att gå måste jag tillstå så jag
försöker att inte tänka på hur länge det är kvar (och är samtidigt
tacksam för varje dag som inget händer).

Synd att inte OS går i Europa i år, då hade jag ju kunnat se på det
hela dagarna. Har nämligen ingen avsikt att vända på dygnet.
Får väl köpa mig ett dataspel eller nåt att fördriva tiden med.
Läsa kan bli drygt ibland....


Sköt om er!

Frida


Kommentarer
Postat av: Cissi

Vilken söt skrynkel-gubbe:) :)

Postat av: Bokmalen

Vad skönt att det ser bra ut. Ja, förutom att det är helvila som gäller. Det måste ju va jättejobbigt men som du säger, det är ju värt det. Hoppas du hittar nåt att fördriva tiden med.

Kramen, Maria

2010-02-16 @ 17:14:10
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Karolina

Söt liten gubbe. Synd jag inte kan vara där och pyssla om dig lite. Vad sägs om Backpacker, roligt dataspel som kan roa länge. Lära dig sticka kanske? Vila lugnt nu hjärtat, jag håller tummarna för er! Kraaaam!

2010-02-16 @ 19:12:37
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: Malin

Jag tänker massor på dig Frida och är in här och läser då och då för att få veta hur du och bebis mår. Jag håller tummarna att allt kommer att gå vägen. Korsord och pussel tycker jag är två trevliga saker att fördriva tiden med. Kanske kan vara nåt att variera bokläsandet med?

2010-02-16 @ 19:31:38
URL: http://hallerskog.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken myssötgullegrynsgubbe!

Hoppas vi ses på kören!

2010-02-16 @ 20:17:57
Postat av: LenaJL

Lillhjärtat! Tack för tjuvtitten! :) Tänk, så jobbigt att du måste ha blödningar. I mitt fall är det ju bara JAG som inte mår bra, och det är väl struntsamma. Det går ju över. Men det är fasen inte roligt att vila jämt, och ändå vara en surtrasa. Jag tycker synd om Kjelle, för han får ju dra det största lasset... Åja! Jag hatar också att os går i vancouver. När kjelle äntligen kommer hem från jobbet så vill JAG se skidskytte. JAG som har sett på tv minst tre timmar redan...



Det är nästan skrattretande.

Kram!

/L

2010-02-16 @ 21:04:55
Postat av: moster L

Så gullig liten skrynklis.Sköt om dej och vila fast jag vet hur svårt det är. Med din kusin P skulle jag vila 20 timmar av 24. Det var inte lätt.Vilket fint halsband sonen har gjort. Har en aning om vilken fröken du ska dela det med.

Kram

2010-02-16 @ 21:04:57
Postat av: Anna

Söt lillkille! Hoppas du får tiden att gå på något sätt och så lugnt som möjligt. Hade det varit jag hade det nog blivit ett dyrt tidnings- och pocketkonto... Sköt om dig! Kram Anna

2010-02-17 @ 21:36:29
URL: http://tomteboanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback