Hemmets lugna vrå



Idag har jag arbetat mig igenom ett berg av ren tvätt.
Det är alltid lika jobbigt att ta tag i så jag drar mig för det.
Varje gång jag är klar undrar jag vad jag  klagade över.
Det går ju fort!
Speciellt eftersom vi ALDRIG stryker.
Eller aldrig och aldrig.
Jag hade fram strykjärnet så sent som för en kvart sen.
För att stryka en pärlbricka-but still!

Glatt vill jag nu meddela att jag är friskskriven! YEAH!
Jag har redan nu bestämt mig för att året ska bli bra.
Dessutom tror jag att det kommer att bli det också.
Kan låta som samma sak, men det är det inte.

2010 blir inte ett projektfritt år.
Som maken krasst konstaterade; halva huset ska göras om.
Orsaken är såklart att vi måste göra plats för den kommande familjemedlemmen.
Så det lär väl bli en del byggdamm, tapetklister, målarfärg, svordomar och leende.
Det är det värt.
Tycker jag.
Det är ju vi som ska renovera.
"Vi" betyder maken.
Så vad "vi" tycker vet jag inte än.
Får väl återkomma kring det.

Myskväll med syrran och hennes familj väntar.
Ska bli mycket trevligt-här i hemmets lugna vrå.


Frida






Psst. Väggorden finns tyvärr ej i vårt hem, utan några vänners. Just so you know.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kram, på dej själv, fina Frida!

Postat av: Soffan

Oj vilka fina ord! Och snyggt att Euskefeurat fick stå med där under. Blev liksom lite klassigare då.

Hoppas att du och magen mår bra!

2010-01-06 @ 16:31:22
URL: http://www.ssomisaker.blogspot.com
Postat av: Läna

Jag undrar... om du har lika lite tålamod som mig nu med en bäbis i magen?! :)

2010-01-07 @ 18:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback