Högt flygande familjedag

Vi har haft en familjedag idag.
För första gången på flera år har jag besökt Öjebyn kyrkmarknad.
Vi köpte ingenting.
Förutom ätbara saker som våfflor, sockervadd och dryck.
Vi fortsatte frossandet med glass på Summer Games följt
av middag som intogs på Röda lyktan.

Vi försökte äta middag på Challenge uteservering, men
efter att väntat på ett bord utan att någon kom,
hittat ett bord själv och suttit där i en kvart
utan att någon tog beställning trots att de sprang
omkring oss hela tiden, så gav vi upp.
Hade detta varit Fejsan hade jag tryckt på "ogillaknappen".

Förresten, sa jag att vi inte köpt nåt?
Det var ju fel kom jag på.
Vi investerade ju i en heliumballong.

Känns ju som välinvesterade 70 kronor med tanke på livslängden...

 

För övrigt misstänker jag att medias vinkling på matchen Ghana-Uruguay kommer

innehålla varianter på "Guds hand". Fotboll är banne mig inte rättvist.

 

Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback