Omskakad hjärna

Det är obra att torktumla highwaterbyxor.
I alla fall om de är av linne.
Fast det var faktiskt inte jag som gjorde det, utan min
andra hälft. Till hans försvar så visste han inte att de
var med i tvätten.
Resultatet blev i alla fall ritch-ratch i grenen (men inget filibombombom).

Således var jag tvungen att handla nya (efter jag gråtit klart).
Turligt nog hade mamma tid att vara smakråd!
Jag kom således hem med TVÅ nya byxor, hämtade ut den
nya bysthållaren jag beställt och råkade komma hem
med ett par skor.

Jag skyller på hjärnskakning.

Precis innan jag åkte fick jag nämligen för mig att jag skulle
vara duktig. Har mycket sånt för mig nu. Det är bevisligen dumt.

Maken hade handlat taket till sista rummet och tagit bort
fram och bak-styckena för att få plats på släpet.
Dessa skulle jag sätta tillbaka.
Hur det gick?
Maken står vid framändan och försöker få tillbaka framstycket.
Jag försöker detsamma i bakändan.
Släpkåpan står i mittenläge.
Det bestämmer sig för att ramla ner på mitt bakhuvud.
Behöver jag säga att det INTE var skönt?

Så, jag skyller mitt spenderande på en omskakad hjärna.
Vad jag tänkte då jag efter shoppingen drog och genomförde
mitt andra träningspass sen omstarten förra veckan förtäljer
inte historien.  Hjärnsläpp måntro för idag har jag träningsvärk.

Fast av allt man kan ha ont för måste träningsvärk vara
den skönaste formen av värk.

Over and out!


Frida


PS: Idag åker jag på Storstryk. Nä, alltså inte av Maken.
Jag ska se bandet! Yihaaa! DS

Kommentarer
Postat av: Sarah

Åh, skulle så gärna också se dem men jobbar kväll :( Njut åt mig också!

2010-07-07 @ 11:27:23
Postat av: Frida

Sarah: Jag lovar! Är ju dock första gången sedan "avskedskonserten" i fjol som jag får lyssna. Ska bli kul att höra de nya låtarna.

Postat av: Karolina

Hade med glädje varit med och kollat på de skönsjungande pojkarna! Riktigt avis är jag allt!

2010-07-07 @ 18:22:46
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback