Vit period med brännande inslag

Grattis till mig!
Jag har varit vaken sen kvart i två.
Somnade tjugo i ett så ni kan ju gissa i vilken andning jag är i.

StorA fortsätter att ha ont efter getingsticket, så
jag har fått vara till honom två gånger och försökt lindra.
Hoppas det går över snart så han slipper ha ont.
LillA vaknade såklart så fort StorA somnat.
De fortsätter att (o)synka sig.
Väntar med spänning på att han ska somna, men
just nu pratar han med väggen.
Lättroad den där!
Tyvärr har han inte lika lättroad mor just nu.

Dessutom trodde jag att jag höll på att bränna ner huset.
Det började nämligen ryka från micron då jag värmde
vattnet till vällingen.
Väckte Maken som masade sig upp bara för att konstatera
att jag var hysterist i onödan.
Hade visst råka ställa in den på "grillfunktion" istället
för vanlig värmafunktion.
Nåja.
Better safe than sorry!


För intresserade kan jag avslöja att sista rummet är färdigmålat.
Känns smått fantastisk.
Ljuset i hela huset är annorlunda!
Däremot ser det ut som vi håller på att flytta ut, alternativt in,
eftersom det är tomt i fönstrena.
Måste göra nåt åt detta snarast.

Sista rummet blev även det vitt.
Som maken beskrev det för en vän:
"Frida har en vit period just nu".
Lät ju i och för sig som nåt helt annat ;-)

Ska krypa till kojs nu och hoppas på lite sömn.
Eller gå ut och vänta på att tidiningen ska levereras.
Jäklar i min låda vad tidningsbudet skulle bli förvånad
när han gör sin vanliga 0-100 på fyra sekundergasning
och jag plötsligt står där och väntar. Mohahaha

Kanske ska ta på mig morgonrocken först så
jag inte blir arresterad för förargelesväckande beteende.

Förhoppningsvis är detta natti,natti!


Frida



Faaaann, nu fick han hicka....SUCK!
Jag får väl liva upp mig med att flasha tidningsbudet helt enkelt...


Kommentarer
Postat av: Karolina

Godmorgon!



Hoppas du får sova lite nu iaf. Själv vaknade jag självmant tio i sex, inte helt normalt men jag ska ändå börja jobba kl 8 så det var ok.

Semestern hägrar!



Ha en underbar dag!

Kraaaam!!

Postat av: Nadia

Haha kan också tolkas att du har en period där du går på mycket pulver! :) Fast kanske ändå inte. Men bara för att utvidga möjligheterna till tolkning ännu mer ;)

2010-07-10 @ 14:51:27
URL: http://nadiahill.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hehe... tänk så fel det kan bli ibland när man blogg-mms:ar med några strawberry daiquiries i kroppen ;)



2010-07-10 @ 20:41:38
URL: http://jennyemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback