Traditionsenligt firande av ledigheten

Maken går idag på ledighet ända till sista augusti.
Av tradition brukar jag köpa honom öl för att fira,
företrädelsevid väl kyld och urdrucken i solen
sittandes på altanen.



I år var inget undantag, förutom att lågkonjunturen
satt sina spår.

I år fick han en (1) öl.

I fjol fick han ett sex pack.

I år fick han en 5,0.

I fjol fick han 3,5.

I år fick han favoritmärket från Systemet.

I fjol fick han vad som fanns på närbutiken.

I år fick han lyx.

I fjol fick han Lite.


Jag hade nämligen i fjol lyckats köpa en lightversion.
Han tittade på mig och frågade om jag försökte
säga honom nåt.

Kanske att jag behövde glasögon?

Skål!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast han har ju fått två fina barn o en fin fru iaf;)

Kram på er!

/Maria (koden)

2010-06-14 @ 08:47:15
Postat av: LenaJL

ni har ett sånt roligt liv! :)

Postat av: Maggan

Hoppas ni får en skön ledighet i sommar...och att makens telefon lägger av el nåt...? Tänk vad spännande om ingen kunde nå honom några dagar!!! kraaaamen till er alla godingar!

2010-06-15 @ 09:58:58
Postat av: Frida

Maria(koden): Ja, det är är ju alltid nåt ;)KRAM!

LenaJL: Snarare guldkorn i vardagslunken :)

Maggan: Hoppas kan man ju, men chefen hade visst ringt igår så jag törs nog inte hoppas. Jag kan ju alltid gömma telefonen? KRAM!

2010-06-15 @ 10:39:43
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback