We're A(-)team!

Vår 11-årsdags var en datedag.
När barnen lämnats tog vi en fika på Ekbergs i lugn och ro.
Jag fick se vigseln av kronprinsessparet och sedan
åt vi middag på Golden Dragon.


Helgen inleddes med att vi målade som ett team.
Igår såg vi A-team på bio som avslutning på vår dag.

Roligaste var dock på morgonkvisten då vi beslutat att gå
på bio, samt att A-team var filmen vi skulle se.

Maken håller på att göra kaffe i köket.
Jag går mot garderoben och börjar på introt:

Jag ( sjungande): Dö dö du dö
Maken (med basröst): DÖ DÖ DÖÖÖÖÖÖ

Jag går mot köket och det blir en duett när temat fortsätter.

Vi: Dö dö dö döööööö dö dö dö dö döööööö

När, vi kan kalla det sången, är över börjar jag skratta:

Jag: Du ska inte stoppa i pulver först.

Maken har nämligen bara hällt i vatten i kaffepressen
då han glömde bort sig i sången.

Maken häller då tillbaka vattnet i vattenkokare (medan
jag skrattar så jag håller på att göra på mig).

"Sången" börjar igen.
All is well?

Inte riktigt.
Denna gång glömmer han bort sig och sätter i elva mått kaffe,
istället för åtta som det ska vara.

Med andra ord får han INTE sjunga temat någonting mer när
han gör något viktigt. Vi kanske får fel tak eller nåt.


För övrigt var filmen guld för ett gammalt fan som jag.






Kommentarer
Postat av: Cissi

Hahahahahahahahaha!! Ni är bäst!! =)

Postat av: SvBG

:-D

2010-06-22 @ 09:48:46
URL: http://www.svenbertilgrahn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback