Observation 02:13

Jag har just gett LillA mat och väntar på att han ska somna.
Det kan ta ett tag.
Förmodligen vill han, precis som hoberna, har "andra frukost" innan
han somnar ordentligt. Då han vägrade att rapa efter att jag suttit i tio
minuter tänkte jag ge honom några minuter att tänka om i, vad StorA kallar fängelset.
Det är alltså spjälsängen förr er som inte förstod detta.


"Fängelset" (Gammal arkiv bild)

Vi har haft en spännande kväll här hemma.
StorA somnade på soffan 18:37 och blev inburen i sängen.
För natten trodde vi.
Lurade!
Strax före nio kom han ut med orden att han "bara hade vilat sig".
Resultatet blev att när vi vuxna gav upp vid elva låg han fortfarande
klarvaken i sin säng. Han hann bland annat sjunga "Blinka lilla stjärna där"
innan han försökte smyga sig ner i vår säng.
Han fick i och för sig mysa en stund, men sedan blev det tillbaka till egna
sängen igen. Liten rörlig kille + mammas onda mage =dålig kombination.

Observation 02:13 innebär att det blir inte mörkt ute längre.
Det kan jag kan glädja alla er som sover denna tid och därmed inte vet om
detta vårtecken.

Jag skulle skriva sommartecken om det inte vore för all snö som envisas med att
liggga kvar på marken....


Näpp.
Dags att kolla till fången.
Han är tyst i allafall.
Antingen har han rymt eller somnat.




PS Måste ju också påpeka att "mina" alias på barnen egentligen kom från
Linda B men jag tog bort bindestrecken. Rätt ska vara rätt! DS


Kommentarer
Postat av: Karolina

Låter farligt med fängelse! Hoppas du också får sova emellanåt. Kram!

Postat av: LenaJL

Linda hon är allt bra finurlig, hon! :) Jag vet också att dagen har förlängts med typ 14 timmar. Men jag var vaken mellan 04:00 och 05:00.

Då hade jag tänkt få mitt värkarbete att starta, men det gav sig efter några ordentliga sammandragningar. Bannat. :) Men det var ju alltid nåt...

2010-05-05 @ 11:31:29
URL: http://lenajl.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Jo, har märkt att det är ljust ute nu. Igårkväll satte vi upp dom nya mörkläggningsgardinerna å dom gjorde verkligen susen. Tror det kommer bli toppen med dom när jag går natt å ska sova på dan!??

Kramen, Maria

2010-05-05 @ 15:42:28
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Linda B

Hej Frida!

Vad roligt att du gillade mina namnförslag :)

Men jag tyckte att det blev mycket bättre som du gjorde...StorA och LillA...supergulligt!

Även om jag tycker om Sven-Bertil väldigt mycket (han har vigt mig och maken, och döpt äldsta sonen) så tror jag också att han var extremt hungrig när han skrev ut de flesta av sina förslag...men jag garvade så jag grät...

Och så var det ju det där med humorn igen då :)

Vad härligt att allt verkar gå bra för er med LillA...och att StorA gillar sin lillebror...än så länge :)

På ett sätt förstår jag hur jobbiga nätterna är, för vi har ju varit där själva, men nu är Jocke snart 14 och Viktor snart 6, och då liksom bleknar sånt där.

Då kommer man bara ihåg det mysiga!

Kramar till er!

2010-05-05 @ 21:17:06
Postat av: Malin B

Jag tycker att det blev jätte bra alias till barnen och DU, vilket charmtroll där på fotbollsläktaren! =)

Jag som är en sann fotbollsmorsa menar jag...

2010-05-06 @ 14:59:49
URL: http://malinbayard.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback