Världen var upp och ner...

...när jag kom hem idag.
Fast på ett bra sätt.

Jag beklagade mig ju förra veckan över att jag inte fick följa med
på IKEA när
TV-bänken skulle inhandlas, utan istället stannade jag hemma.
Maken försöker nu intala mig att han bara åkte själv för att han
skulle på Alko. As if!
Han kom i och för sig hem med tre whiskeyflarror, men han hade
också spontanhandlat en badbalja på IKEA.
Det går ju stick i stäv med hans envisa påstående om att karlar bara
handlar det som de planerat i förväg.


När jag och småhoberna kom hem från fikadejten idag (som
var superdupertrevlig) så var som sagt världen upp och ner.
Världen och världen förresten.
Vardagsrummet menar jag närmare bestämt.
Upp och ner var det väl inte heller.
Snarare spegelvänt.

Första fasen i "Operation omflyttning" är alltså påbörjad
nu då elektroniken är omflyttad till andra sidan rummet.
Hålet (skymtar till höger på bilden) ska nu byggas igen.
Fast det inkom ett förslag från en av makens vänner
att vi "bara skulle sätta tyg för".
Vi av erfarenhet sa jag nej.
I data/arbetsrummet skulle vi "bara sätta upp lite tyg"
för att dölja baksidan på mediehyllan (fortfarande den till höger i bild).
Den sitter uppe än.
Så där sju år senare.....




Kommentarer
Postat av: Maggan

Snyggt och öppet det blev ...och bra att kunna sitta och kolla ut både mot altan och entrén ifall någon skulle gå eller komma:-) ngn liten, som pussas på munnen:-)Snygg tv-bänk, är lite sugen på den själv men då lär ju allt ekelände åka ut och det är inte så lite...Kraaaam (nu ska jag gå till jobbä)!

2010-05-12 @ 08:05:27
Postat av: Mamma

Wow! Det här blir bra!

Kram!

2010-05-12 @ 09:32:18
Postat av: Fru Lejon

Ser fint ut. Ha en bra dag.

2010-05-12 @ 09:48:41
Postat av: LenaJL

Du ser vilken energi ni har! Jag längtar efter min! :)

Postat av: Emma

Snyggt syster! Kram

2010-05-12 @ 11:55:40
URL: http://emmabogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback