Omställning

Ett säkert tecken på att vintern närmar sig med storsteg
är omställningen av klockan.
Känns som ett fantastiskt onödigt påhitt enligt mig.
Det var inte alls ljusare när vi vaknade i det här huset
idag kan jag säga.

Ett annat tecken är att ommöblering har skett i
vardagsrummet. Fast i år blev det annorlunda
vintermöblering.

Kan ju bero på att vi för första gången har en hel
vägg i vårt vardagsrum.

Har dock lite svårt att vänja mig vid omställningen
av möbler. Rummet blev litet, men
när man sitter ner är det mysigt på nåt vis.



Höstlovsveckan har tagit sin början vilket betyder
hemmaveckan för StorA, stängd "Öppen förskola",
och sjudagarsarbetsvecka för Maken. Yeah!

Klagar dock inte.
Har diverse trevligheter inbokade i veckan så det
ska nog gå bra det här om jag anstränger mig.

Nu sitter jag dock här och kommer på mig själv
att önska att LillA skulle somna om.

Med tanken på ljudnivån på pratet så känns det väl
inte som det är en önskan som kommer slå in i första taget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback