Klätterapa

Jag överväger härmed att klättra på väggarna.
Rättare sagt, det gör jag redan.

LillA har inte varit riktigt kurant i ganska många dagar nu,
och dessutom har börjat hosta till han kräks.
Var på vårdcentralen idag och då fick han bricanyl utskrivet.
Man borde ju vara en rutinerad moder vid det här laget, men icket det.
Jag lyckades med konsstycket att nästa framkalla en kräkning genom att
trycka för hårt på medicinsprutan. Bad mommy.

Note to self: En sexmånaders mun är inte lika stor som en fyraårings och
den sväljer således inte lika mycket medicin åt gången.

Egentligen har vi ju bara vara instängda hemma i två dagar
(undantaget StorA:s hämtning/lämning på dagis) men
jag har så liten toleransnivå för att vara hemma för
att jag måste. Min egen analys säger att det beror
det påtvingade sängläget i våras.

När Maken kommit hem, och vi ätit middag, tänker
jag göra som min kära mor föreslog för mig.

Jag ska gå en promenad!

För övrigt noterar jag att jag fått hela en (1!) ny
prenumerant via Bloglovin som la till min blogg i fredags.
Välkommen till dig säger jag fast jag inte vet vem du är.

Konstaterar också att besöksantalet på bloggen stiger igen.
Skulle vara trevligt om många, inte bara "stammisarna", ger 
ett livstecken så jag har mycket att läsa imorgon när jag sitter
här instängd igen.


Nä.
Dags att hänga i knävecket från vardagsrumslampan.





bloglovin


Kommentarer
Postat av: Fru Lejon

Hallå där! Jag är duktig på att kommentera. Hoppas medicinen verkar bra på lillA.

2010-11-16 @ 18:02:54
Postat av: Frida

Yes Fru Lejon, det är du!

Jag ändrade i texten då jag insåg det blev ett syftningsfel. Jag gnällde nämligen över att jag måste vara hemma och inomhus!

Kärlek till dig!

Postat av: Soffan

Jag har länkat till dig utan att fråga. Visst fick jag det? :-)

2010-11-16 @ 20:24:00
URL: http://www.ssomisaker.blogspot.com
Postat av: Malin B

Påtvingade grejer är sällan kul av vilken kaliber de än är...

Hoppas att LillA piggar på sig så att "ni blir som folk igen". ;) Promenader kan dock göra susen för humöret.



Tänkte faktiskt på dig när jag hörde om Monas avgång, du kändes så engagerad när det var valtider så nu är jag ju grymt nyfiken på om du har någon kandidat som efterträdare eller ställer du upp själv? ;)

2010-11-16 @ 20:25:29
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Hoppas du fick en trevlig promenad å att det känns lite bättre nu!!?

Kramen, Maria

2010-11-16 @ 21:49:02
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Frida

Soffan: Såklart du fick :)

Malin: Tankar har jag både hit och dit. Kommer nog ett inlägg om det snart...

Maria: Japp! Det var såååå skönt att promenera en stund!

2010-11-17 @ 13:25:57
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Maggan

Ursäkta en stammis...men jag längtar efter dig:-) Hoppas vi kan ses när du har klättrat färdigt på väggarna! Kraaaaaaaaaam

2010-11-17 @ 17:56:47
Postat av: Frida

Maggan: Jag älskar mina stammisar!

Jag längtar efter dig också. Jag har hängt klart i taklampan, men LillA är fortfarande inte kry så vi får nog dejta till veckan om inte annat. KRAM!

2010-11-17 @ 19:59:32
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback