Om min weekend i Stockholm

För det första:
Denna helgen spenderades i extremt trevligt sällskap.
Tack kära vänner!


Min första chock:


Det är dyyyyrrt att åka Expressen. Dyrt!
Men fort går det. Om vi hade varit smarta hade vi inte tagit en tur och returbiljett
fick jag lära mig eftersom det är billigare att resa lördagar och söndagar.
Det borde faktiskt stå någonstans. "Tourist for dummies" kanske?




Natten Torsdag-Fredag som jag hemma hos min vän B.
Hon bjussade på middag och jag fick sova på hennes soffa.
Hade sovmorgon till kvart över tio.
Fattar ni!?
Kvart över tio.
Vaknade av mig själv! :)

Frukost jag gjorde hos B. Nice!



Vårat rum på Nordic Sea var fint.
Vi hade ju till och med fönster denna gång.

Fast utsikten levde inte direkt upp till namnet:



Inte riktigt The Nordic Sea om jag säger så...eller?


Glasen kändes lite väl fina för att var tandborstmuggar. Men vad vet jag?


Frukost på hotellet.  In the words of Maria Montasami: MUMS!

Resan innefattade såklart klädesshopping för undertecknad:



Fikastunderna/Matstunder var såklart många!



Besök på moderna museet.


Det var min vän J som tvingade mig. Hon står ut med att jag shoppar
kläder, jag står ut med att besöka Moderna Museet.
Vänskap i sann form icket sant?
Denna vägg är en tribute till mig Ryssälskande stora syster.
Hon hade nog Fridaabstinens. Fick ett sms på torsdagseftermiddagen
att hon redan saknade mig. Inte dåligt.



Besök på Wallmans dinnershow "Thank you for the music".
Så-jävla-bra! Sååå jävla bra!
Du kanske undrar varför jag således bara har en bild på en drink
Jamen.
Det är ju min fördrink. En appeltini. God som attans.
Dessutom blev de övriga korten inte så bra eftersom jag bara hade mobilen.
Detta kort tillägnas min yngre syster (vi mellanbarn tror på det där
med rättvisa). Orsaken är för att jag, J och B har bestämt för att
hon MÅSTE söka jobb där. Hon skulle passa grymt bra där.
Sätt igång syrran. Nu.


Pepperonipizza från Pizza Hut. Ett måste!
Passade perfekt som lunch på Arlanda.


Vi hann också se "Eat, pray, love" på bio och ömsom skratta och
gråta. En film helt i min smak.


En vilosam helg som gett mig ont i fötterna, skavsår på lårens
innersida och allmän träningsvärk.
Det är helt galet vad mycket vi har gått i denna stad som har så
utbyggt tunnelbanenät.

Nu säger jag adjö för ikväll.
Jag är helt slut.


Frida





bloglovin






Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Jamen, inte lätt att veta det där med Arlanda express för nån... Normalt så är det ju billigare att köpa t/r direkt. ;)

Låter ju som en superfin helg du haft!!! Blir lite sugen på en kompishelg i huvudstaden, jag med...

Kramen, Maria

Postat av: Isabelle

Låter som en perfa helg. En sån helg man sparar i minnet och lever länge på.

Vet inte om det bara är jag, men flera av dina bilder syns inte. Man blir ju nyfiken ;)

Ha en skön söndagkväll. Kram.

2010-10-03 @ 20:06:29
URL: http://isabloggar.se
Postat av: Cissi

ÅÅhh, vad kul ni verkar ha haft det!! =)

2010-10-03 @ 20:07:18
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Karolina

Låter som en underbar helg! Var ligger Pizza hut på Arlanda? Hamnar alltid på Max... =) Kram!

2010-10-04 @ 06:08:31
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback