Livets träd

Träd och skog har kommit att ha en speciell betydelse för mig.
Flera gånger har jag ju nämnt "Min skog" här på bloggen och
hur stor roll den spelade för mig under en period i mitt liv.

När jag lämnat StorA på dagis brukar jag och LillA gå och omväg
genom den när vi är på väg hem till huset igen.

Lite lugn som insupes i små doser.




När jag fyllde år hade mina föräldrar (och lillasyster m sambo) tagit
fasta på detta. Jag fick nämligen mitt alldeles egna lilla träd.

Dessutom var det inte vilket träd som helst, utan "Livets träd".


                                          Livet träd från Niklas originella

 Livets träd och Livslust i samma rum. Kan inte gå fel!


Dessutom stod följande rader på kartongen:

Livets träd
Olika vägar tar livet.
En del spretar, en del kroknar.
Vissa är starka, andra är sköra.
Grenar bryts, medan nya växer ut igen


Så sant. Så sant!


Nu-tvinga i mig frukost och sedan hoppas på det bästa.
Har ett kalas att vara med på och ett dop att förbereda.


Frida



Kommentarer
Postat av: Nadia

Livslust, är det en sån där från Heta Hyttan? :)

Jag har en sådan också, med grönt i fast ingen lampa till utan bara glasfiguren i vardagsrummet :)

Föresten så var Livets träd VÄLDIGT vackert, och coolt. Och lite bananas! (Y) '



Postat av: Frida

Nadia: Japp, Livslusten är från Heta hyttan. En stor favorit för man blir verkligen glad bara av att titta på den! Trädet är mer lugnande. Kan vara bra med balans liksom :)

2010-09-03 @ 11:48:54
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Jonte

Fantastiskt trevlig blogg! här stannar jag en stund.

2011-01-25 @ 21:40:23
URL: http://loonies.wordpress.com
Postat av: Niklas

Hej!

Kul att du gillar "livets träd" och så passande när skogen verkar ha betytt mycket för dig.

Mvh,(med vackert hantverk) Niklas

2011-03-10 @ 19:28:15
URL: http://www.niklasoriginella.se
Postat av: Frida

Niklas: Jag kan inte annat än att hålla med, du har verkligen gjort ett vackert hantverk! Kul du kikade in! Mvh (med vackert hantverk på väggen) Frida :)

2011-03-10 @ 20:10:32
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback