Omväxling förnöjer

Vi har haft en riktigt skönt helg!
Umgåtts med syrran m familj, varit på kalas för min finaste pappa,
och dessutom har jag hunnit se allsvenska premiären för PIF.

Förutom det har jag faktiskt varit det jag inte är så ofta,
det vill säga "huslig". Jag har nämligen tvättat fönster här
hemma. Några varje dag för kroppen orkar inte alla på en gång.

I StorA:s rum passade jag också på att storstäda, samt möblera
om. Han bygger ofantligt mycket med lego, men hans bord har
varit belamrat med pysselsaker så där har han inte suttit. Det kan
också berott på att han är rätt så lång och knappt rymts under sängen.

(Före bild finns i kategorin Hemma hos: Barnrum)

Så efter lite småtrix blev det så här (ostylat och ärligt)






Bordet har redan kommit till användning vilket känns superbra!



Just nu är Maken och tränar samt gör lite ärenden.
LillA, som är krasslig, har somnat.
StorA fick för en stund sen ett telefonsamtal från bästa dagisvännen,
och blev upplockad för att fara och leka ett tag.
Han hann dock tycka mamma var lite jobbig.

Påklädning gick nämligen på ca två sekunder.
Sen satt han, men väskan i hand, på bilstolen som
han placerat på farstubron och väntade.
Exalterad nåt fruktansvärt! :D

Då det blåser rätt rejält idag kunde jag ju inte låta
bli att ifrågasätta klokheten i att vänta just utomhus.

När jag för tredje gången frågat om han frös, vänder
han sig om och ser nedlåtande på mig.
"Men mamma! Varför frågar du mig det hela tiden?".

Nu ska jag passa på att njuta av tystnaden och ensamheten
en stund. Det är inte ofta det händer, men jag vet också
att jag inte skulle byta ut stojet som det innebär att bo
med barn för allt i världen.

Ha en fin dag och blås inte bort!

Frida

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag förstår att han var otålig, med ngt så kul väntande :-)



Minste sonen brukar se ett TV-program där de sjunger "vill du ha lugn och ro, får du hitta någon annanstans att bo". Det stämmer perfekt hos oss, brukar jag tänka!

2011-04-18 @ 15:28:51
Postat av: Cissi

Åh, vad duktig du är...kom och ta mina fönster också... :)

Postat av: Maggan

Ja man fortsätter att fråga sina små om dom fryser eller har klätt sig ordentligt...fastän dom blir vuxna!



Kommer ihåg min farmor som frågade min pappa (endast 60 år gammal) om han hade långkalsonger på sig när han skulle ut, varpå min käre far svarade: har jag inte lärt mig att ta på mig långkalsonger när jag är 60 år så kan jag lika gärna vara utan...(och hans mor/min farmor var 79 år vid tillfället)! Brukar tänka på det när jag frågar min lilla dotter (hon är ju bara 26 år) om hon klätt på sig ordentligt för att det blåser ute osv:-)



Som vanligt blev jag ordentligt avundsjuk på din ömma moder som även hon, liksom du, hade fina välputsade fönster! Hon har fina fönster men ännu finare döttrar:-) kraaam till er alla!

2011-04-18 @ 21:21:24
Postat av: Malin B

Jag tyckte att jag saknade ungarna ganska snabbt om det någon sekund "äntligen" blev tyst då de var små. ;)

-Är det inte dags att gå och hämta dem snart? ungefär.

2011-04-18 @ 21:34:27
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Frida

Ingela: Den strofen kände jag igen...Vilket program är det! Hjälp mig innan jag grubblar ihjäl mig!



Cissi: Bara du vaktar LillA under tiden så. Och har bakat gofika. Helst med mycket choklad! :)



Maggan: Hahaha! Ja, han borde ju ha lärt sig vid det laget ;) Nog kan jag putsa dina fönster. Då får du vakta LillA under tiden. Och bjuda på gofika. Helst med mycket choklad!



MalinB: Jag tror kanske jag skulle sakna dem fortare om det inte var så att jag är ledig med dem hela tiden. Då hinner jag ju knappt sakna dem liksom :)



2011-04-20 @ 14:22:00
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Ingela

Frida: Det är programmet Pororo, svarar sonen :-) På Boomerang, tillägger den äldre sonen.

2011-04-20 @ 15:31:38
Postat av: Frida

Ingela: Jaaaaaaaa! Den var det ju! Den höll på att driva mig till vansinne för ca ett år sen så den skivan "råkade" försvinna. ;-D Tack till dig (och sönerna)

2011-04-20 @ 18:16:19
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback