Vad hände där?

StorA och hans dagiskompisar var på Påskvandring idag.
 
Jag: Berättade de någon saga då?
StorA (jättexalterad):Joooo! Om en JÄTTEMASK!
Jag (förvånad och skeptisk): Om en mask?
StorA: Jaaaaaa. Den körde biiil!
Jag (ännu mer förvånad): Körde den bil?
StorA (helt nöjd): Jååå
Jag (förvirrad): Men berättade de inget om Jesus då?
StorA (inte så upphetsad): Joooo.
Jag: Vad sa de då?
StorA (förklarande): Ja, de fångade Jesus och sen så dog han som, och sen stod han bredvid stenen.

Jag måste ändå tillstå att jag undrar exakt VAR masken passar in i detta scenario....


Kommentarer
Postat av: Ingela

Haha! Jag gick söndagsskola när jag var liten och älskade att läsa Barnens bibel, men jag måste erkänna att jag helt missade masken.... ;-)

2011-04-15 @ 06:37:44
Postat av: Fru Lejon

Kanske en nyvariant av bibeln..? En mask som kör bil, låter väldigt modernt.

2011-04-15 @ 10:25:54
Postat av: ♥ EVA ♥

Hahahaha ! Har också missat masken men då är jag ju inte så kunnig om bibeln heller...hihi !



Ha en underbar helg vännen !



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

Postat av: Maggan

Så logiskt:-) och klokt! Kram

2011-04-15 @ 22:23:35
Postat av: Carina

Ja, vad ska man säga? jag måste nog ihop med mina kollegor ;)Kram!

2011-04-15 @ 22:58:02
Postat av: Frida

Ingela: Eller hur? Undrar varför vi inte kan nåt om "Masken"? :)

Fru Lejon: Precis! Snart kommer nog en krokodil i en bil också! :D

Eva: Nej. Det känns som man måste ha missat ett kapitel eller två. Ha en fin helg du med! KRAM!

Maggan: Han har det efter miiiiig!

Carina: Jag ser fram emot att höra vad de har att säga? Har de hittat ett evangelium eller nåt? :)

2011-04-16 @ 20:27:55
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback