Första dagen

Om ni undrar var alla fjärilar försvunnit så kan jag meddela att
de inte gömt sig för att hösten närmat sig, det återfinns helt
enkelt i min mage. Första dagen på nya jobbet är här!

När jag skriver detta är det söndag kväll.
Jag har duschat och tvättat håret.
Jag har valt kläder.
Jag har ställt väckarklockan.
Jag har letat i jobbkartongen efter viktiga papper.

Sen hittade jag den plötsligt, och då fladdrade det mindre i magen.
Jag hade nästan glömt att jag hade den.
Det var ju ändå nästan 20 månader sedan jag packade ner den.

Jag pratar naturligtvis om skyddsängeln som jag fick av mamma
när jag började mitt första socionomjobb.


Skyddsängeln ofördelaktigt fångad av min Iphonekamera

Bara för att vara på den säkra sidan kan ni väl hålla tummarna för mig
idag. Några levande skyddsänglar skadar ju liksom inte heller....


Frida


Kommentarer
Postat av: Cissi

Åh, så spännande :):):) Stort lycka till, du kommer att rocka på jobbet :) kraaaaam

Postat av: SvBG

Lycka till med jobbet. Som klippt och skuren!! :-D

2011-08-22 @ 18:45:29
URL: http://www.svenbertilgrahn.blogspot.com
Postat av: Läna

Många änglar frida. Jag vet att du har många!!! :)

2011-08-25 @ 02:28:43
Postat av: Frida

Tack ska ni ha! Va fina ni är!

2011-08-26 @ 22:34:58
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback