Shop 'til you drop

Första arbetsdagen närmar sig med stormsteg.
känns det i alla fall.

Jag bad min mamma att följa med mig för
att "uppdatera garderoben". (Det är ett annat
uttryck för att spendera pengar).

I veckan styrde vi kosan mot Skellefteå så därför
kommer nu halvårsinlägget i min modeblogg ;-)

Fast ni får inte se allt, utan bara representanter:

Vardagskläder


Bild från Lindex.se
Gillade denna modell så det blev två med olika mönster (en i brunt).
Hittade också ett par svarta byxor.

Fyndhörnan (eller alternativt "gratis är gott"-hörnan:


Bild från Kappahl.se

Denna tröja köpte jag aldrig, men fick den av min storasyster
som hade köpt den, men inte trivdes i färgen. Jag hade provat
exakt en sån under dagen, men blev snål. Av henne fick
jag också en svart klänning.

Dock fyndade jag för egna pengar också.
En turkos tunika, och en beige´/vit randig tunika som båda var på
rea fick följa med mig hem.

"O herre jösses vad har jag gjort"-katergorin:



Denna ovanliga sak väntate på mig på Peppercorn.
Jag provade, blev lite kär, men tvekade.
Dagen hade nämligen inletts med att jag chockat mig
själv och köpt skor för ansenliga hundralappar.
Min mor och lillasyster sa jag var fin.
Först då tittade jag på prislappen-och fick en chock.
Så jag hade inte tänkt göra det.
Syrran och mamma gav sig inte.
Så den har följt med mig hem.
Det var andra affären vi besökte och jag hade redan spenderat nästan
hela min tänkta budget. Ni kan väl förstå att jag var i chock?!



Visst är det så att socker brukar hjälpa mot chock?
(De hjälper ju i alla fall mot Dementorer så jag gav det ett försök).
Visst funkade det. Fast bäst var nog sällskapet jag hade med
mig på Skellefteås mysigaste café: Lilla Marie!

Nu är alltså min garderob officiellt uppdaterad.
Jag kan faktiskt säga att större delen av veckan har gått
i klädernas tecken.

Tidigt i veckan började jag (ivrigt påhejad av hon som inte vill
nämnas på bloggen) kolla upp ytterkläder för barnen.
Vilket slutade med att jag rensade bort all för litet, konstaterade
att LillA aldrig kommer att frysa då det finns sparade kläder som
kommer hålla han varm många vintrar, men såg att det saknades
vinterskor i den storlek han behövde.

Igår skulle vi passande nog till Haparande för IKEA-besök.
Vad vi handlade kommer visa sig så småningom.
Efter tips från min moster åkte vi till Finland
på ett varuhus som hette Tex.
Där handlade vi Kuomaskor för en mycket billigare penning
än i Sverige.



Jag är happy happy!



Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken tur de övertalade dig för jeans klänningen var absolut snyggast! Kanske måste kolla in en åt mig själv;)

2011-08-06 @ 16:50:34
Postat av: Madde

Vad kostar kuoma skorna där??

Postat av: Frida

Barnstorlekar: 35,90 euro

Sen hade de just nu rea på storlek 20-21 så de kostade 29,(? minns inte) euro. Tyvärr var LillA:s fötter för stora för de billigaste...



2011-08-07 @ 00:07:28
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Malin B

...och jag som tänkte säga Vad i hela friden ÄR kuoma men Madde lärde mig utan att hon vet om det. ;)



Jodå, socker hjälper mot många "åkommor". Det såg hiskeligt gott ut det där. FINA kläder har du hittat också, jag gillar fina kläder ÄNNU bättre när de har fin fina prislappar alternativt inga alls. Jag har ju fått massor på "gratisloppisen" i år. Vilken tur jag har.



Tack också för den fina sången i min blogg!

Min kalasdag blev helt över förväntan!!!

2011-08-07 @ 13:46:26
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hej,



Vart ligger den affären Tex? Vi ska nämligen till Haparanda i helgen. Hade tänkt köpa Koumaskor till dottern.



2011-08-11 @ 21:28:56
Postat av: Frida

Malin B: :)



Jennie: Jag och vägbeskrivningar men jag gör ett försök.

Du åker över gränsen och följer skyltarna mot Kemi.

När ni kört över en bro så börja spana på vänster sida. Ni kommer se en gul/röd skylt med Tex sticka upp och då är det dags att ta vänster vid några trafikljus. Skorna finns längst in i varuhuset (och då menar jag verkligen längst in). Hoppas ni hittar!

2011-08-11 @ 21:37:17
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Jennie

Perfekt beskrivning! Vi hittade dit :) Däremot fanns inte storleken vi skulle ha...o vi har inte hittat ngt annat ställe som har dessa skor så billigt.

2011-08-13 @ 21:56:35
Postat av: Frida

Jennie: Synd de inte fanns, men trevligt att ni hittade dit på min eminenta beskrivning. Jag känner mig faktiskt lite stolt :-)

2011-08-14 @ 12:03:47
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Ingela Carlstedt (fd. Johansson)

Haha, "o herre jösses vad har jag gjort" rubriken fick mig att skratta högt här hemma! En sådan kategori brukar jag också handla hem saker ifrån och sedan ifrågasätta min mentala hälsa (oftast pga prislappen och att jag vek mig för övertalningar från rikare familjemedlemmar! Haha :))

2011-08-16 @ 22:14:51
Postat av: Frida

Ingela: Du och jag Ingela! Duuuu och jaaag!

2011-08-17 @ 10:19:43
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback