Växeln hallå? Det är inget svar där, hon är inte kvar där!

Oh my!
Jag minns med ens hur det känns att vara arbetstrött.
Den känslan hade jag glömt!

Jag konstaterar följande efter dessa två första dagar i verksamheten:

1. Det är skönt jag har "gjort detta förr" trots att det är nya ställen
och nya människor. Bara att få kopplat telefonen till mitt namn innebar
att ringa till tre olika människor. Då ska vi inte prata om inloggningar i
telefonisystem och personalsystem  Nu låter det som jag är nåt helt
annat än vad jag är, men jag ville ju kolla lönen bland annat (så här fjärde
arbetsdagen på terminen).

2. Det är vansinnigt jobbigt att läsa lagtext och dokument på datorn.
Med andra ord är det inte läge att strunta i att skriva ut dem bara
"för att det tar så långt tid" och istället kisa mot skärmen i två timmar.

3. Igår försökte jag nå en människa hela förmiddagen. Det var
hela tiden upptaget. Efter lunchen intagits insåg jag att orsaken till
detta var att jag ringt till mitt eget nummer hela tiden.

4. Jag berättade för alla igår i fikarummet vad jag gjort (se punkt 3.).
Antalet personer som sökt mig för konsultation: 0.
Kan man klandra dem?

5. Tvådagarsvecka känns lagomt. Imorgon och några dagar framåt ska
jag vara med småfisarna. Det känns gött!

Över och ut!


Kommentarer
Postat av: Blomman

Ang punkt 3. HAHA. tack för det skrattet Frida :)

Postat av: Jimmy U

Härligt Frida =)



Fick du tag i personen sen då?

2011-08-23 @ 18:31:29
Postat av: Cissi

Hahahahaha, så underbar!!! =) Punkt 3...du är bäst!! =)

2011-08-23 @ 19:15:10
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Hi,hi, blir full i skratt å jag undrar oxå om du fick tag på personen du sökte!!?? ;)

Kramen, Maria

2011-08-23 @ 19:21:56
URL: http://bokmalensvardag.wordpress.com
Postat av: Fru Lejon

Hallååå? Är det någon där? Klockrent!

2011-08-23 @ 19:24:39
Postat av: Emma

Punkt tre! Du är underbar! Tack för att du är du! ;P



Kram

2011-08-23 @ 20:02:26
URL: http://emmabogren.blogg.se/
Postat av: Frida

Det är ju fint att ni kan roa er på min bekostnad :D

Som svar på er fråga så japp, jag fick tag i henne. Jag berättade också för henne om hur upptagen jag tror att hon varit. Hon gapskrattade ett tag. Jag bjöd på det.

2011-08-23 @ 21:30:22
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Läna

Haha!!! Love it, Frida!

Var jobbar du nu? Kraaaaam!

2011-08-23 @ 21:52:11
Postat av: Malin B

Å, Frida vad jag gillar ditt sätt att bjuda på dig själv! =)

Ibland får jag känslan av att vi kunde vara systrar - min tös försöker alltid stoppa mig när jag vitt och brett berättar om alla små "missöden" som jag hamnar i på grund av mig själv. ;)

-Tyst, tyst. Pinsamt! är alltid hennes kommentar men jag tycker att allt "avdramatiseras" lite när man själv berättar.

2011-08-26 @ 17:18:06
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Frida

Varför hålla inne med både sina goda, dåliga och roliga sidor? Vi kör på Malin tycker jag! Visst syrran!? :D

2011-08-26 @ 22:34:06
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback