Annorlunda fredag (utan mys)




Fredagsmys?
Not so very much.

StorA var i omgångar riktigt pigg igår, men jag tvingade honom
att ligga på soffan i mittenrummet ändå.
Vissa skulle kanske kalla det karantän, men jag kallar det självbevarelsedrift.

Sista otrevligheten igår var vid 17-tiden. Vid 18, när jag kikade in,
sov han. Då hade han varit vaken, precis som jag, sen 03:45.

LillA har fortfarande feber som kommer och går.
Är gnällig som attans, och det märks att han inte förstår
varför han inte får vara med storebror som han tittar efter hela tiden.

Matlusten lyser med sin frånvaro hos alla förutom magsjuklingen.
Dock har han fått behålla allt hittills idag. Känns skönt!

Undertecknad gick och la sig 18:59 igår. Jag låg i och för sig och läste,
men vid niotiden sov jag.

Natten var lugn för alla, om än morgonen blev tidigare än vanligt.
Vid fem då ömme fadern i familjen for till jobbet vaknade också StorA råhungrig
och darrig
, men det gick över då han fick lite vätska och några salta kex.

                                                ***
Dagens I-landsproblem är att jag har hunnit med att bränna sönder
handflatan i mitt försök att öppna en coca-colaflaska. Så jag blev less.
Och mailade kundtjänst.

Jag tänkte nämligen sluta vara så jäkla snäll hela tiden.

Om jag blir mer otrevlig så kanske inte bacillerna känner sig lika
välkomna här heller. Det är liksom min desperata plan.

                                            ***

Fortsätt hålla tummarna för att vi andra klarar oss är ni snälla!
Magsjuka är nämligen en av de sjukdomar jag helst undviker själv,
plus att det hägrar en Stockholmsvistelse till veckan jag INTE vill missa.



Frida


Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag jobbar också på att inte vara så himla snäll hela tiden men det är jätte svårt. =(

Fast när man är medveten om "problemet" är ju bara det en "framgång".

Har du käkat vitpepparkorn då? Det är världens dunderkur när det vimlar av magsjukebaciller i omgivningen. För säkerhets skull fortsätter jag att hålla tummarna!!!

Postat av: Frida

Visst är det svårt! Kanske det finns någon "elakskola" man kan gå i?



Inga vitpepparkorn har jag kört med (min mage är lite känslig) men däremot så går det handsprit som aldrig förr. Kunde jag bada i den så skulle jag det (fast LillA:s balja är för liten). Tack för tumhållandet :)

2011-02-12 @ 15:49:03
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: emma öberg

du är så himla snäll & söt. puss

2011-02-13 @ 12:07:46
URL: http://emmaooooberg.blogg.se/
Postat av: Läna

Jag HATAR korkarna på colaflaskorna!!!

Det gör svinont.

Fick du nåt svar?

2011-02-13 @ 22:15:20
Postat av: Frida

Emma: Tack Emma rodnar lite. Kämpa nu fina tjejen! <3



Läna: Ja, det fick jag. Nåt om "spara på mijön" och en massa siffror på det. Med det var väldigt respektfull och hon skulle meddela produktansvariga om mina synpunkter.

2011-02-14 @ 18:15:48
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback