Från koja till slott?

Sitter här hemma i vår lilla koja och kikar mot veckan som kommer.
Tre dagar i huvudstaden hägrar nämligen.

Här på sjukvägen har det börja vända (just nu iaf)
Jag vet inte om jag törs andas ut än för egen del,
men bevisligen är StorA frisk nu i alla fall.
Var riktigt rädd igår att jag hade åkt dit, för jag
mådde inte alls bra, men det är bättre även för mig idag.

Jag har nynnat på Ghostbustersmelodin när jag svingat
snabeldraken över våra dammiga golv.
Det känns dock lite hopplöst. LillA hittar ändå
på något mystiskt sätt en massa ludd och hårstrån överallt.
På plussidan så behöver man ju inte förbereda en massa
mellanmål åt honom då han håller sig mätt ;-P




För att återvända till det som komma skall så får jag väl avslöja att jag har
spenderat säkert en timme med att försöka lista ut hur vi ska för att ta
oss från centralstationen i Stockholm till vårt hotell.
Detta genom att använda googlemaps gatuvy.
Tyvärr funkade det hemskt dåligt eftersom den bara följer vägar
man kan köra på, och ej gatorna stängda för trafik.
Jag sätter mitt hopp till att någon i resesällskapet har bättre lokalsinne än mig.

Förresten:
Har jag någon stockholmare som läser bloggen (förutom barndomsvännen)?
Kanske ni kan upplysa mig om väderförhållandena hos er just nu?
Funderar nämligen på om jag ska ta en resväska med hjul eller
en ryggsäck. Det är ju dödsjobbigt att dra en väska om det är snöigt.

Mer spiriutellt än så här blir det inte idag, men kanske Stockholmsvistelsen
fyller på med anekdoter.

Ni lär ju se.


Frida






Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Hoppas, hoppas att du slipper bli sjuk nu. Låter ju hur kul som helst att åka ner till huvudstaden. ;) Min mor bor där å det låter som att det kommit mycke snö, fast det brukar ju försvinna fort därnere. Skulle nog köra på ryggsäck för att va på den säkra sidan. Om du inte packar så lätt att du kan bära rullväskan. ;)

Kramen, Maria

Postat av: Nadia

Om det nu inte är supernära, så kan du ju kolla smidigaste resväg (adress till adress) på sl.se



:)

2011-02-13 @ 14:18:35
URL: http://nadiahill.se
Postat av: Frida

Maria: Jag hoppas också, men än håller jag min frisk peppar, peppar Har fått aktuell väderrapport så nu vet jag hur jag ska göra :)

Nadia: Det var nära så det är lättare att gå. Tack för tipsen ändå!

2011-02-14 @ 18:16:53
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback