Sociala pirayor?

Jag försöker ju hålla en liten fasad här på bloggen vilket manifesterar
sig genom att jag inte skriver ut barnens namn, eller Makens för den delen.
Inte heller brukar jag prata om var jag bor eller så.

Men nu skiter jag i det.

Vi bor på SJUKVÄGEN!

Jag får ju skylla mig själv eftersom jag vågade uttrycka att vi alla varit
friska i flera dagar samtidigt.

Igår fick jag huvudvärken från helvetet igen. Kunde knappt stå.

LillA blev röd om kinderna, och visst hade han feber visade termometern
då jag kontrollerade det hela.

Det må då vara ödet.

Klockan fyra inatt hördes ett avgrundsvrål.

Jag sparar er detaljerna, men StorA har fått
magsjuka så sedan fyra har jag inte sovit en blund.

Känner att det är tur att vi har bäddsoffan just nu, för loftsäng
är väl inte riktigt idealiskt sådana här gånger.



Jag vet inte vad det är men vi verkar som baciller har blivit
magnetiska och vi är den största jäkla magnet som finns.

Dessutom blir vi ju så ensamma.

Vi var nog isolerade när StorA hade vattkoppor.
Nu blir vi ju social pirayor, vilket jag till fullo förstår.

Så istället för ett glatt inlägg fick ni ett där jag får
gnälla av mig istället.

Och ja.
Huvudvärken är redan tillbaka.

Ska be till den Högre Makten att resten av oss slipper magsjukan.

JAG ORKAR INTE!!!!!




Kommentarer
Postat av: Micke

Blä vad trist! Tänker på er!

2011-02-11 @ 08:55:07
Postat av: EVA

Uuuuusch, så himla tungt !!! Vet precis vad du menar med isoleringen...och samtidigt vet jag ju också att man inte vill bli smittad, speciellt av magsjukan...



Hoppas ni snart mår bättre...heeela familjen !!!



***

KRAAAM EVA

Postat av: Cissi

Men fy så jobbigt...lider med dig!! Huvva...



Hoppas ni snart mår bättre!!!



Kraaaaaam!

2011-02-11 @ 12:28:05
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Nämen, huvva!! Hoppas verkligen att ni får ta å bli friska nu. Känns som ni gjort bort det där redan...

StorKramen, Maria

2011-02-11 @ 15:19:06
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Stackars er! Inget kul att vara sjuka...magsjuka är nog det värsta jag vet...

Krya-på-er-kramar.

2011-02-11 @ 16:41:26
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Anna

Men, vilket sammanträffande! Vi har också bott på Sjukvägen och flyttar emellanåt dit igen ;-) Jag håller tummarna för att ni andra klarar er. KRAM

2011-02-11 @ 20:06:35
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Malin B

Visst är det ändå lite skönt att få "gnälla av sig" lite när det blir så där dumt!!!

Blir lite "nostalgisk" för det ÄR verkligen mycket baciller när barnen är små. =( Januari, februari och mars är hemska månader då det nästan alltid är någon åtminstone halvdålig under dessa år...

Vi hade också en loftsäng i huset och tvi vale så fel det kan bli om man får magsjuka där uppe.

Pigga på er hela gänget!

2011-02-11 @ 22:16:14
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback