Svanhopp!

Jag kan inte säga att jag är speciellt kulturell av mig.
Därför känns det som någonting av en fjäder i hatten för en liten
tjej från Piteå att ha sett baletten "Svansjön" live.

Jag hade inte så höga förväntningar för jag ser ju aldrig på dans.
Men jag måste erkänna att jag blev både fascinerad och imponerad.

Som tur var fanns det ett infoblad så jag förstod nåt av det som hände.

Musiken var förinspelad, och vid två tillfällen sattes fel melodi igång.
Det tycke jag var lite kul. Jag som är mer en musik än dansmänniska
hade gillat det ännu bättre med livemusik nämligen, men det förstår
jag att det kan vara lite svårt när man reser runt som ensemblen verkade göra.

Måste också erkänna att jag tycker det är hysteriskt roligt med karlar i tajta
trikåer.  Undrar om de har stoppning var det första jag tänkte...
(men så är jag ju inte riktigt som alla andra heller).

Önskar jag hade några bilder, men jag glömde kameran.
Ni får hålla tillgodo med denna som jag hittat på nätet.
Det verkar vara från samma emsemble i alla fall.

Foto: Pierre Alexandersson och hittad
här



Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag tycker att du lärde dig snabbt! Du visade så fina balettinsprierade moves idag på Kören!

Kraaaaaaaaaaaam!

2011-02-24 @ 23:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback