Glömska

Maken glömde börsen idag och kom hem och hämtade.
Han glömde viktiga papper, som han tar imorgon.

Det är förmodligen inte lätt att vara gammal... ;-)

LillA har planlöst tagit sig fram i gåstolen en tid nu.
Fått tag i saker bara på tur.
Idag blev det annorlunda.
Med tydliga mål i blicken tog han sig dit han ville.
En kamera som låg på bordet höll på att åka i golvet,
bordstabletten likaså och sedan sikade han in sig på
gardinerna.


Jag erkänner.
Jag hade också glömt.

Glömt hur fort någonting kan ändrats.
Glömt hur långt bebisarmar når.
Glömt hur kalt det blir när man plockar undan eller flyttar upp
det man har framme.
Glömt hur frustrerande det är när bebisar drar i gardiner.
Glömt hur ofta det där ordet "nej" smyger sig in i vokabuläret.

Jag hade glömt att man aldrig är förberedd på när det
där nästa steget tas.

Men bilden av blicken i LillA:s målmedvetna ögon,
den kommer jag aldrig att glömma...


Frida


Kommentarer
Postat av: Soffan

Så vackert! Vardagspoesi när den är som bäst. Bra jobbat!

Postat av: EVA

Underbart skrivet vännen ! Och visst är det så...man glömmer så snabbt !



***

KRAAAM EVA

2011-01-13 @ 10:14:47
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: EVA

Sonen och hans Kicki gifter ju sig i Tokyo i mars och sen blir det fest i maj !!! Och då ska jag ha min prickiga klänning tänkte jag...och då måste jag ner lite...hehe !



***

KRAAAM EVA

2011-01-13 @ 13:27:29
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: EVA

Sonen och hans Kicki gifter ju sig i Tokyo i mars och sen blir det fest i maj !!! Och då ska jag ha min prickiga klänning tänkte jag...och då måste jag ner lite...hehe !



***

KRAAAM EVA

2011-01-13 @ 13:28:18
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback