"Ordning och reda"

Barnen sover, och jag vilar.
Ska jag aldrig bli frisk?
Nu vet jag ju att det går över, men jag blir frustrerad
över att det tar sån tid!
Varje dag har sett likadan ut denna vecka, vilket gör mig galen.

Fast det finns ju annat som också är sig likt.

Varje kväll är det nämligen samma procedur.
StorA ombeds att städa ihop sina leksaker.
Han kastar sig på golvet, storskrikande och jättearg och
storgråtande städar han och meddelar sen ett (oftast glatt)
"Uppdrag utfört".

LillA:s grejer tenderar att hamna i vardagsrummet.
Detta gör att det känns stökigt mest hela tiden.



När han ligger för natten tar det max en minut att återta rummet igen.


Dröna heter denna låda från IKEA som kan hittas för 49 kr.
Den är dessutom lånad från LillA:s rum så den får flytta tillbaka
dit sen när den uppfyllt sitt syfte.

Billigt och bra alternativ för lite ordning!

Snart blir det sängen.
Mitt huvud värker!


Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback