Värkande mammahjärta

Undrar om det finns någonting som gör så ont i föräldrahjärtat
än barn som är sjuka?

LillA är fortfarande inte frisk. Han hostar så jag
tror han ska kräkas men verkar inte ha feber.
På detta håller han på att få tänder.
Visst.
Det är ingen sjukdom, men nog verkar det vara
plågsamt så det räcker och blir över.

Ikväll hade han ett skrikil som startade strax före åtta.
En timme och trettiofem minuter senare somnade han
äntligen om. Vet fortfarande inte vad som egentligen
gjorde att han gjorde det. Det är ett ekorrhjul av väntande,
springande, sjungande, vaggande och nedläggande.
Bara att hålla sig lugn själv är ju någon man inte alltid
lyckats med. Åtminstonde inte jag.
Men idag gick det.

StorA har definitivt vattkoppor.
Har imponerats över killen hela dagen.
Visst har han sagt att det kliar, men inte gnällt.
Inte verkar han ha smygkrafsat på prickarna heller.

Sedan elva har han gråtit till varje kvart.
Verkar ha ont som attans.
Som grädde på moset har han även växtvärk.

Känns spontant som detta kommer bli en vaknatt,
alternativt en natt med upphackad sömn.

Det värsta är att man egentligen är så maktlös.
Det finns liksom inte så mycket som lindrar egentligen.


Mina hjärtan. Storebror läser för lillebror. Kärlek ♥




Kommentarer
Postat av: Cissi

Men huvva....ja, det värker som fasen i mamma-hjärtat då...ingen lek alls...



Hoppas det blir bättre för dom både snart!!

Postat av: Malin B

Vet inte hur många gånger under årens lopp jag har önskat att jag kunde ta över det onda åtminstone en liten stund. Men aldrig att det har gått.

När allt jobbigt är över är man så evigt tacksam. Åtminstone en stund och allt snurrar på som vanligt igen.

2011-01-30 @ 19:15:56
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback