Sneaky, sneaky!

Hej vänner!

Jag måste inleda med att göra lite bot.

 Visst har jag varit dålig i ryggen-och ett tagvar jag väldigt orolig.

 Orsaken var att vi hade planerat att dra till Dalarna

tillsammans med storasyster och familj, men då

ryggen hakade upp sig blev jag rädd att allt skulle

gå i stöpet, i alla fall för mig.

 

Jag var nämligen beredd att skicka min familj själva.

 

Ryggen blev dock så pass bra att jag kunde följa.

 

Lördag till söndag övernattade vi på Solebo i Härnösand.
Detta efter tips från mig. Jag bodde nämligen där med kören
2008 när vi var på resa och jag trivdes bra. Tyvärr visade det sig
att i vissa rum luktade det unket eller mögel. Inte så kul.

När jag var där senast så hade de en massa projekt på gång.
Många av dem var inte avslutade än. Hela stället kändes som
någonting för ”Arga Snickaren”. Visionerna var tydliga, men
det kändes som de startat alla projekt samtidigt-och inget var klart.

 

Det dög dock bra för en natt ändå, och frukosten var bra.

 

Vi passade också på att göra Härnösand på eftermiddagen/kvällen.

Det var då jag insåg att Solebo kanske var en produkt av sin omgivning.

För i Härnösand var det fint på ytan, men tittade man närmare så

var det mesta lite skabbigt och, framförallt, skitigt. Det var så otroligt

mycket skräp inne i stan så jag blev förstummad.

 

Det fick mig också att uppskatta Pitstaaan ännu mer om jag säger så.




 









Det kommer nog bli lite reseblogg så här i efterhand förvarnar jag om.

Vad har ni gjort medan jag varit borta?

Kram!
/Frida


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Inte så mycket, har jag gjort. Har semester å väntar på att sambon får semester på fredag. Då får vi besök av goda vänner å sen åker vi söderut på söndag.

Vill gärna se mer från er semester. ;)

Å, vad skönt att du blev så bra att du kunde följa med.

Kramen, Maria

Postat av: margaretha

Men välkommen hem....:-) trist att dom inte fixat detta sköna ställe (Solebo) med grymt fin potential!!! Jag har i alla fall ljuva/roliga minnen från stället:-D kramen

2011-07-18 @ 19:52:13
Postat av: Frida

Maria: Du ska få se mer! Jag lovar! Fast jag tar det nog i omgångar då det är jobbigt att sitta och skriva länge... Vad mysigt med semester! Hoppas ni får det toppen!



Margaretha: Potentialen finns fortfarande, men det är som att de aldrig riktigt lyckas och gör nåt färdigt... Jag har också fina minnen därifrån från 08:a. De är intakta :D Kramen!

2011-07-18 @ 22:57:22
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Ingela

Vilken tur att du kunde följa!



Vi har varit tre dagar i Junsele, och jag läste din beskrivning av Solebo och Härnösand högt för maken för vi hade precis samma uppfattning om Junsele (djurparken/campingen/samhället)... Lite tråkigt, så mkt potential och så tar de inte tillvara det!

2011-07-19 @ 10:15:58
Postat av: Malin B

Ibland är det faktiskt BRA att hamna på ett "tokställe" för då får man en helt ny syn på den vanliga världen. ;)

2011-07-19 @ 22:48:59
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Frida

Ingela: Extremt! Jag var såååå glad över det!

Jag har inte varit i Junsele, men visst ÄR det trist när potential inte förvaltas....



MalinB: Det är så sant som du har sagt det!

2011-07-20 @ 15:37:32
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback