Sommarland!

Måndag började lite kyligt. Gemensamt för alla dagar, utom de regniga, var att

det alltid var kallt i luften, men solen värmde.

 Leksands sommarland stod på agendan, och vilket äventyr det var (för barnen).

Det fanns så mycket att göra att de nästan inte kunde välja. Någon längre

stund stannade de inte till på varje aktivitet och lekstället, för nåt nytt lockade

hela tiden. Dessutom hann vi alla bada på eftermiddagen. LillA var skräckslagen
och grät första halvtimmen (typ), men sen tinade även han upp och hade sedan
riktig kul.



 

Inträdet var dyrt, men allt skulle ingå. Dock hade de gärna fått skriva ut att de
tog en parkeringsavgift också. Nu GÖR det mig inget att betala (för vi råkade ha
kontanter),och det gick till föreningar i området, men nog borde det väl nämnas
på hemsidan eller infobladen tycker jag.


Dessutom hann jag få ett utbrott över matpriserna då det kostade 45 kr för
de >1m, 90 kr för de <1 m till 15 år. Först i efterhand insåg jag att 1 m inte
stod för månad, utan syftade på METER. Ändå dyrt liksom…


Dock ska tilläggas att man tydligen kunde ta med egen mat, för de
hade ett ställe där det tom fanns möjlighet att grilla.
Bara ett tips för er som ska dit och känner er snåla ekonomiska.
Det var beläget vid Indianbyn som ni kan se nedan.
Ett av det ställena jag kände igen sen jag var på Leksands sommarland som
barn. Vissa saker är nog tidlösa helt enkelt!






Tyvärr blev det inget kort på själva poolerna, för då var jag upptagen med att
bada med barnen. Det enda konstiga där var att för "Damerna" så låg dusch och
omklädningsrum i olika rum, med olika ingångar. I duschrummet fanns inte ens en
krok att hänga handduken på. Jag förstod inte riktigt hur de tänkte där faktiskt.

Summan av det hela:
Trots att jag nu ser att jag låter väldigt kritisk så var det
en toppendag, och toppenställe.
Vi var rätt så slut när vi kom hem till stugan igen.

Som vuxen blir det mycket att stå och titta på, samt vänta, men vi var
ju några stycken som hade sällskap av varandra så dagen gick ändå fort.



Kommentarer
Postat av: Malin B

Nog är det så att de flesta sommarnöjen "smyger in" avgifter som inte finns i reklamen... Att man behöver ställa ifrån sig bilen tycker inte jag att man ska behöva betala pengar för när entrén är så himla dyr!!! Men det är ju så överallt, en likhet är ju att de tar enormt med betalt för maten...

Postat av: Anna

Vi spenderade en heldag på ovan nämnda sommarland i onsdags och vi är helnöjda :-) Våra flickor åkte den där berg- och dalbanan nio gånger tror jag. Badet blev också en hit, men jag fick mest hålla till i barnpoolen med Ebba. Jag håller dock med om att det var dåligt om krokar i dusch- och omklädningsutrymmena. Min käre make gick dessutom och vann två kilo Toublerone, så då blev jag ännu mer nöjd :-) Roligt att läsa om er Dalasemester! Kram Anna

2011-07-22 @ 19:43:21
URL: http://tomteboanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback