Försöker lätta upp stämmningen lite bara...

Föreställ dig följande:

Två av tre systrar har häcken full eftersom landets näst största
fotbollsturnering för barn drar igång imorgon.

Mellansystern (vi kan kalla henne Frida), som ej har nåt uppdrag i år,
bestämmer sig för att snabbringa till storasystern för att "kolla läget".
Hon vet att det blir galet mycket senare idag då bland annat
ett chartrat tåg kommer in senare på morgonen.

Medan signalerna faktiskt går fram börjar hon gnola på en sång
som poppat upp i huvuet.


Storasystern svarar och hon börjar sjunga på barnsången
♪♫ Nu kommer tåget-oh yeah! Nu kommer tåget- Oh Yea...♪♫
Längre än så kommer hon inte innan systern i panik utbrister:
KOMMER TÅGET NU!?!?!?

Frida lugnar henne, och påpekar att hon ju faktiskt inte kan se
någon tågräls så långt ögat når där hon bor.

Frida övergår till att sjunga
♪♫Det är lugnet före stormen♪♫  varpå systern bryter in med
"Det är INTE LUGNT" samtidigt som Frida fortsätter med
♪♫den enda tid du har att samla kraft♪♫.

Sen ger Frida upp.

Systrarna snabbsmåpratar och Frida avslutar med
Heja syrran, friskt humör Det är det som susen gör! Heja! Heja! Heja!

Rätt nöjd med sig själv frågar Frida om det är läge att ringa lillasyster
med samma upplägg.

Tydligen fick "Frida" inte det.....




Kommentarer
Postat av: SvBG

Jag som trodde du var snäll med dina fina systrar... meeeen lite roligt var det ju... :-)

Postat av: SvBG

Apropå låtar i dessa tider, så kan jag aldrig höra benämningen "Piteå Summer Games" utan att sjunga den texten på Mungo Jerrys gaaaamla sommarplåga "In the summertime"...

2011-06-30 @ 10:39:01
URL: http://www.svenbertilgrahn.blogspot.com
Postat av: Frida

SvBG: Jag är ALLTID snäll med mina systrar. Jag sjöng ju bara lite och senast jag kollade så gjorde jag det tillräckligt bra för att inte störa någon nämvärt ;-)

Däremot tror jag "Frida" som det här handlar om har en syster som sa att "du är ju inte riktigt klok". Det kan jag iofs hålla med om :D

2011-06-30 @ 19:02:45
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Maria G

Hahaha, det var dagens roligaste!

2011-07-01 @ 08:45:28
Postat av: Malin B

Jag känner starkt att jag gillar den där "Frida", hon ångar på så härligt. ;)

2011-07-01 @ 20:27:53
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Frida

Maria G: :D

Malin B: Hihohohohihohohi!Tut-Tut ;-)

2011-07-02 @ 12:14:15
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback