Tusen frågor

Ibland tror jag inte ens google kan vara din vän när
en snart-femåring sätter igång i ett frågeil.


StorA: Vad betyder games?
Jag: Games betyder spel
StorA: Vad betyder Nacoise?
Jag: Vet inte.
StorA: Vad betyder Sonic?
Jag(ids inte tänka): Vet inte
StorA: Vad betyder Igelkott då?
Jag: Det är ju ett djur
StorA: Men mamma, vad heter täcke på engelska då?
Jag: Jag minns inte riktigt, linnen tror jag.

StorA: Jag tror jag ska spela Anjy barids (angry birds) istället.


Dessutom hann han notera att tjejen som sålde jordgubbar hade
en tandställning i helgen. Det gjorde han henne väldigt medveten om,
så där så bara barn kan...

StorA: Men, vad har du i munnen
Tjejen: En tandställning
StorA: Men varföj har du det?
Tjejen skrattar lite generat
StorA (med rynkad panna) : Är det för att tänderna inte ska ramla ut?
Tjejen skrattar och vi går iväg


StorA sätter igång med sitt frågeil precis när jag plockade upp
kameran för att föreviga årets första jordgubbsinköp.


Kommentarer
Postat av: SvBG

Han är bara sååå rolig!! :-D

Och du också, som har visdomen att dela med dig av alla dessa guldkorn!

Postat av: Frida

SvBG: Japp! Det är något av min gåva till mänskligheten att vidarebefodra StorA:s tankar, klokheter och dårskaper :D

2011-06-16 @ 09:58:57
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback