Tårar från himlen

Maken är lycklig idag.
Han är nämligen ledig nu i tio veckor.
Det som gjorde honom extra glad är dock att det regnar.

Det kanske låter konstigt, men orsaken är att han har
Laseropererat ögonen idag på förmiddagen
och han ser numera ut som om han har gråtit i ett dygn.
Den slagne hjälten har just gått och lagt sig och vilat en stund
i det mörkar sovrummet.

LillA sover, StorA fick just en lekkompis så jag ska krypa upp
i soffan och läsa litegrand. Det var år och dar sen jag läste "Bilbo"
nämligen, och då jag slaviskt följer utvecklingen av filmatiserandet,
så kände jag att jag ville fräscha upp storyn igen.




Ha en fin dag!

/Frida

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Å, vad "avundsjuk" jag blir på ögonoperationen. Skulle oxå vilja göra det men har lixom inte "tagit mig råd" till det än. Får se när jag gör det!??

Bilbo var länge sen jag läste... Men nu är jag mest sugen på "nya" böcker. Kommer mig inte för att läsa sånna jag redan läst.

Härligt att ni har 10 veckor tillsammans. ;)

Kramen, Maria

Postat av: Frida

Maria: Han har pratat om det i flera, flera år och äntligen blev det av. Just nu är han dock inte så kaxig, men det ska ju bli bättre. Han var dock fascinerad över hur mycket han kunde "se" på en gång, till "läklinserna" grumlade till det igen. 10 veckor känns som lyx utan dess like måste jag säga. Så glad att vi har möjligheten!

Bilbo läste jag på två timmar så om du vill ha nåt lättsmält så kan du ju återläsa den. Kramen!

2011-06-20 @ 17:15:01
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback