Eko eko eko ekooooo

LillA är odygdig och gör bara saker han inte får.
Så det blev många nej på kort tid.
När han slog av datorn röt jag högt "Nej".

Då reagerade StorA.

StorA (upprörd): Måste du skrika så högt hela tiden? Du skrämmer ju mig.
Jag(tydlig) : Jag måste ta i ibland då LillA inte lyssnar fastän jag sagt
snällt några gånger.
StorA (ställer dig bredbent, men händerna i sidorn och ser uppfodrande ut):
Skulle du tycka att det var kul om jag skrämde dig varje dag? Va? Skulle du det?


Mina ord, poser och tonfall kommer tillbaka och biter mig i....

Kommentarer
Postat av: Jimmy U

Hmmm...vad skulle du egentligen blogga om utan lilla/stora A som inspirationskälla?



Kul att läsa i varje fall =)

2011-05-17 @ 18:40:12
Postat av: Frida

Men Jimmy då! Jag har ju massor att skriva om: Inredning, livet och sånt som är oviktigt. Och depressioner. Och politik. Och Mode!



Dessutom blir det ju extremt tydligt vem som är inspirationskällan till alla barnens klokheter och hur bra uppfostrade de är. Förutom när de inte uppför sig och är gnälliga. Det har de efter sin far ;-)

Postat av: Bokmalen

Helt underbart!! :) Barn är ju för härliga när dom tar efter å säger "vuxensaker" på vuxensätt sådär. ;) Jag har svårt att hålla mig från att asgarva sånna gånger. ;)

Kramen, Maria

2011-05-17 @ 23:02:40
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback