Kvällen är din!

När jag var liten drömde jag om att bli dansbandsvokalissa.
När jag blev större drömde jag om att simma med delfiner,
men sen kom jag på att det nog inte är så bra idé då jag inte
tycker om att få vatten i ansiktet.

Min hemligaste dröm är att jag skulle vilja göra rösten i
en tecknad film. Gärna med ett sångparti.
Jag hade varit en helt okej "Belle" tror jag.
En "Skönhet" med en twist.

Paradoxen är att jag inte tycker om att höra mig själv på inspelningar
Twisten skulle ha varit att jag har ett talfel.
Jag kan nämligen inte säga "R".

I ärlighetens namn:
Hur många hjältar i tecknade filmer kan inte prata rent?

På lördagar är det "Kvällen är din", vilket lätt är det mest
fantastiska, nya programmet, som kommit senaste åren.

Jag ser på TV:n, blir rörd och berörd (och ännu mer begistrad
i Martin Stenmarck för varje program som sänds).

Jag blir imponerad över alla utvalda människor, för det är
så exceptionellt fina. Engagerade utöver det vanliga.
Generösa och osjälviska.

Jag är en bra människa. Rätt snäll och omtänksam, men bara
i min lilla hörna av världen. Inte så där exceptionellt fin som
de utvala blir. Och de blir utvalda med all rätt.

Nä.
Kvällen kommer aldrig att bli min.
Men jag kommer att njuta av kvällarna ändå.

Ha en fin lördagskväll!


Frida


PS: Vad är din dröm? DS


Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag gillar också programmet skarpt. Det är så härligt med ett uppmuntrande program och inte detta ständiga rösta ut!

Jag drömmer massor, att all kvickrot ska bort från jordgubbslandet, att kunna sjunga vackert, att skrapa fram klöver på en trisslott, att slå mig ner i soffhörnet och läsa en bra bok så länge jag vill, att ha altanstaketet målat...

Postat av: Anna

Alltså Frida, jag tycker så mycket om att läsa dina personliga texter. Som svensklärare är det precis vad jag värderar högt; personliga texter med exempel och reflektion. Att ha en dröm är viktigt, för att ha något att drömma om kan göra att vardagen ibland känns lite lättare. Jag har ingen sådan tydlig dröm. Det skulle kanske vara det där med att simma med delfiner, för det har funderat på sedan jag gjorde min delfintatuering som 17-åring. Hoppas din lördagkväll varit bra! Kram Anna

2011-05-28 @ 22:39:22
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: lisacorneliaa

Allt bra? :D

2011-05-29 @ 12:37:06
URL: http://lisacorneliaa.blogg.se/
Postat av: Maggan

Underbara Frida....du skulle minsann platsa i programmet - exceptionellt underbara du:-D och då skulle det bli HELA programmet om jag fick bestämma! Du sprider så mycket värme och kärlek...



Vet du - för det mesta så tycker jag att jag "lever min dröm"...jag får umgås med människor som jag älskar och jag får göra det jag tycker om - för det mesta! Men det kanske handlar mer om min inställning än om oupplevda drömmar? Men en dröm jag ändå har är att kunna springa igen (trodde aldrig någonsin att jag skulle ens tänka tanken....) men jag klarar mig utan löpträning:-)Jag kan ju GÅ:-D Keep on walking!

2011-05-29 @ 16:48:24
Postat av: SvBG

Jag har faktiskt aldrig sett det där programmet, men min dröm är nog att... att få tid, ork och inspiration att skriva låtar igen och/eller nån bok.



För övrigt anser jag att du vore värd att få din(a) dröm(mar) uppfyllda!! Kram!!

2011-05-29 @ 20:23:16
URL: http://www.svenbertilgrahn.blogspot.com
Postat av: Frida

Malin B: Oj du! Det var många drömmar! Men vilken är din "onödigaste dröm" undrar jag? Du vet, att göra rösten/sjunga i en tecknad film må vara min dröm, men den faller ju under kategorin att man klarar sig utan. I vardagen vill man ju annat, ex vara smärtfri och så, eller ha ett automatiska städat hem varje dag....Men du vet, det där utöver som typ ALDRIG kommer att hända undrar jag över.

KRAMEN!



LisaCornelia: Såklart!



Maggan: Men ååååh! Du får inte säga så där. Jag blir generad ju... <3

Önskar också du fick springa igen, men gå är ett underskattat nöje. Långsammare leder också någonstans. KRAM!



SvBG: Skriva låtar? En bok? Jag skulle läsa och lyssna! Hoppas du hittar tiden och inspirationen!



Tack för dina fina ord, om än jag blir lite generad. KRAM!



Anna: Men du! Nu blev jag alldeles rörd. Vilka fantastiskt fina ord du gav mig! Vilken gåva!

Tackar och bockar! :) Delfintatuering säger du? Vad modig du var! Simma med delfiner tror jag är en upplevelse utöver det vanliga...



2011-05-30 @ 11:18:30
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback