När hände det?

När jag fick StorA tyckte jag inte att jag hetsade så mycket.
Annars är det lätt man hamnar i någon inbillad stress som
som nybliven förälder och man märker att "alla andras barn"
alltid är snabbare  i utvecklingen på nåt område.

StorA fick utvecklas i sin egen takt och vi övade inte på
nåt speciellt. De finns dock en hög med hemmavideos som
tyder på motsatsen då jag har en förkärlek för att säga
"ska du vända dig då" på varje snutt. Det handlade dock
bara om att han redan kunde vända sig, men vägrade göra det på film.

Med LillA är det som att jag inte hinner med.
Helt plötsligt kunde han bara sitta.
Helt plötsligt kunde han ställa sig upp.
I måndags kunde han, helt plötsligt, klättar upp i soffan.

Jag står bredvid som ett fån och tänker:
När lärde du dig det?

För är det nåt jag saknar med "andra barnet" så är det
att man inte hinner vara lika närvarande.
Hinner inte vara beredd på att "nästa steg" är på gång.
Det finns ju andra i familjen som också behöver en.

Jag kan dock inte undgå att imponeras över vad barn kan.
När de villl, i sin takt.
Och när de lyckas är det som att de vänder sig i triumf mot
en och tänker: HA! Det trodde du inte va!




Får se vad denna dag kommer att bjuda på för överrraskningar!
Vi ska ut på äventyr, pojkarna och jag.
Ska bli väldig roligt!


Frida


Kommentarer
Postat av: Johanna

Kan tänka mig att det är en jätteskillnad att ha två barn. Tycker inte att jag heller hetsar. Men det är klart jag längtar till Agnes tar sitt första steg! Hon är ju faktiskt inne på sin 15:e månad nu :P Grymt ostressad tjej! Fast jaa, jag vet! Alla säger att när dom går så tycker man det var skönt när dom kröp ;)

Postat av: Frida

Johanna: Detl igger nåt i det alla säger. StorA var väldigt sen på att prata, men när det väl lossnade så tog han igen all förlorad tid misstänker jag. Då tänkte jag också att det var skönt när han inte sa nåt. Å andra sidan, så mycket klokheter jag hade gått miste om om han inte börjat just då! Jag tror barn i långa loppet mår bäst av att få ta saker i sin takt, såvida de inte vägrar av ren lathet (exempelvis försöker StorA smälla i mig att han inte "kan klä sig" ibland, bara för att han inte ids. Gullbarn!

2011-05-07 @ 11:14:37
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Lenajl

Haha...



Det kunde ha varit jag som författat den här bloggningen! :)



Möjligen hade barnet på bilden haft mer rosa ton i kläderna och en hårklämma.



:)



Kram!

2011-05-07 @ 14:34:10
Postat av: Frida

LenaJL: Du kan få låna den om du vill, jag ska inte stämma dig ;-)

Nog kan jag kirra fram lite rosa och en hårklämma om du vill det ska kännas mer som hemma :D

KRAM!

2011-05-07 @ 23:08:02
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback