Små mirakel kan kännas stora



StorA var våldsamt upphetsad i torsdags.
Han lyckades både cykla uppför den där jobbiga backen han
inte fixade i fjol OCH cykla över gruset vid vägen mot dagis.

Det senare utan att "Slarva loss" som han säger istället för
sladda, elller slira. Låter asroligt!

När jag instämde i hans eufori över att han överkommit
dessa två hinder, både backen och gruset, tittar han upp
mot mig med nåt religöst i blicken och utbrister:

Jaaa Mamma! Det här ÄR en lyckodag!


Frida




Kommentarer
Postat av: Ingela

En sann lyckodag :-)



Slarva loss, vilket bra uttryck!

2011-05-07 @ 15:06:39
Postat av: Anna

Helt klart en lyckodag! :-) Hoppas ni njuter av en skön helg! Kram Anna

Postat av: Maggan

Så bra att han redan kan uppskatta det som är viktigt och roligt här i livet - att komma över sina hinder!

2011-05-07 @ 19:14:40
Postat av: Mamma/mormor

Myskillen! Kraaaaaaaaaam

2011-05-07 @ 19:59:22
Postat av: Frida

Ingela: Visst är det! Så fel och ändå så rätt! Tyvärr tror jag han har lärt sig rätt uttryck nu. Känns på ett sätt lite tråkigt! Ha en fin helg!



Anna: Tack detsamma! KRAM!



Maggan: Han ÄR en mycket klok killen den där!



Mamma/Mormor: :D KRAM!

2011-05-07 @ 23:06:59
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Karolina

Åhh, så underbart! Gav mig ett leende, tackStoraA!

2011-05-08 @ 12:57:39
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback