Traditioner är till för att hållas!



Vi är alltid sist på kvarteret med de där tråkig utesysslorna som följer
som ett brev på posten när man är husägare.

Idag hade vi dock bestämt att vi skulle "stöka" som vi kallar det.
(Det är i vårt fall motsatsen till normaltillståndet här hemma som
är "stöka ner". )

Jag fick det briljanta idén att jag skulle kratta medan Maken
rengjorde altanen. Detta jag också gjorde.

Vi hade dock bestämt att Maken skulle köra med gräsklipparen
över det mesta av gården så jag hade nog inte behövt ta i som
jag gjorde. Bland annat tänkte jag kratta i min sorgliga ursäkt
till rabatt, och sedan underlätta för honom det planerade
gräsklipperiet genom att kratta diken.

Det var bara det att jag var lite osmart och lämnade högarna I diket.
Och råkade såga ner en buske. Och ansa ett träd. Och kratta halva
gården förutom det...

Med andra ord kan jag inte lyfta mina armar. De vilar tungt på
tangentbordet kan jag säga.

Så hör ni inte från mig så är jag nog träningsvärksförlamad.


Frida

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag fick också träningsvärk efter att ha krattat (och då vet du ju hur stor "gräsmatta" vi har).. ;)

Skönt dock att få sånt tråk bortgjort! Kram!

Postat av: Sara

Vi tycker oxså sånna där "måsten" som vi kallar det är tråkiga. På hösten kommer alltid snön som en överraskning för oss så vi hinner aldrig höstatäda klart!

2011-05-09 @ 20:18:57
Postat av: Sara

Vi tycker oxså sånna där "måsten" som vi kallar det är tråkiga. På hösten kommer alltid snön som en överraskning för oss så vi hinner aldrig höstatäda klart!

2011-05-09 @ 20:19:54
Postat av: ♥ EVA ♥

Kratta är rätt kul då det blir så fint meeen inte bra frö kroppen :(:(:( Usch usch usch ! Bara vila som gäller...hela sommaren :)



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2011-05-10 @ 08:40:24
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Frida

Sara: Hahaha! Då känns det genast bättre för mig :)

Sara:Vi brukar vara sist på kvarteret med det också så snön hinner alltid komma för oss också innan vi börjar... :)

Eva: Ja oj vad jag ska vila! Fast först ska vi stöka lite till idag. Skräpet ska bort! :) KRAM!

2011-05-10 @ 10:50:26
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback