Akuten

StorAs mående har pendlat idag.
Febertopp följt av kräkning mitt på dagen.
Febertopp följt av kräkning sent på eftermiddagen.
Då hade jag just gett febernedsättande eftersom termometern landat på 38,3 grader.
För en kille som normalt har 36,7 är det rätt så mycket...

När han då, ståendes i duschen, började storgråta och klaga att det
gjorde så ont i nacken drog jag öronen åt mig.

Ringde med en gång till vårdcentralen.

Klockan var då 16:55 och fick rådet att åka till akuten.
StorA hann somna sittande på en köksstol precis innan vi skulle in i bilen.
På vägen dit försökte jag hålla honom vaken, men det gick nästan inte.
Väl där fick vi snabbt ett rum. Då hade han en temp på 39,3.
Han somnade på britsen i väntan på doktorn.
När denne gjorde entré öppnade StorA ena ögat, men sov sedan
medan doktorn pratade med mig, och lyssnade på hjärtat.

Summa summarum är dock att det inte är någon fara på taket,
men de tyckte det var bra vi kommit in.


En fin sköterska skickade med suppar hem, vilket han har vägrat de senast åren.
Nu gick han med på det, vilket säger lite om exakt hur hängig han varit.

För närvarande har han fått i sig vätska, och en smörgås.
Han sitter vid datorn och verkar må bättre.

I present när vi kom hem uppvisade termometern 38,1-  på Lillebror.

Det blir, med andra ord, dubbelVAB för mig imorgon.

Jag är bara glad att det inte "var" nåt, men skulle inte tveka en sekund att
åka in om det hände igen.

Så hängig som han var har jag aldrig sett honom.

Bättre en gång för mycket....

Kommentarer
Postat av: Cissi

Huvva...bra ni for in och hoppas det blir bättre snart för dina fina grabbar! Hoppas även ni får sova i natt!! Kraaaaam

Postat av: Madde

Men herregud! Nu håller jag alla tummar att dom båda två blir bättre snabbt. Stora kramar!

2011-11-22 @ 01:15:39
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Fanny

Huvva.. Hoppas att de båda blir friska snart! Nackont och feber ska man alltid ta på allvar, bra att ni åkte in!!

Kram från Umeå

2011-11-22 @ 07:27:33
URL: http://fantu.wordpress.com
Postat av: ♥ EVA ♥

Men usch och fy ! Har också alltid åkt in en gång för mycket...känns mycket bättre att kolla upp och att det inget är än att man ska vara superorolig och inte veta...



Hoppas att ni snart är pigga igen vännen !!!



♥ ♥ ♥



KRYA-PÅ-ER-KRAAAM !!!



2011-11-22 @ 09:23:44
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: SvBG

Huvva, det där lät inte bra. Krya på er!

Kram!!

2011-11-22 @ 10:36:16
URL: http://www.svenbertilgrahn.blogspot.com
Postat av: Anna

En klok mamma är vad du är. Jag åker också hellre in en gång för mycket och sjukvårdsupplysningen får samtal så fort jag blir det minsta orolig. Det får de stå ut med. Krya på er! KRAM Anna

2011-11-22 @ 21:03:50
URL: http://tomteboanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback