Korta ledningar?

Syrran kunde i och för sig inte motstå frestelsen igår, utan ringde.
Men, men! Undertecknad väste fram några väl valda ord :D

Maken däremot var aningens hopplös.
Dels svarade han "Va"? oavsett vad jag "sa" igår.
Mycket frustrerande när varje ord gör att halsen
tjockar ihop sig så det känns som jag inte kan andas.

Sent på kvällen i vardagsrummet:

Maken (nöjd): Vet du! Det är rätt skönt när du inte säger nåt
Jag blänger i min tystnad
Maken (storflinande):
Det är en riktigt Ymhetsöttring
Jag (storskrattar inombords och väser fram): Ymhetsöttring?
Maken (storskrattande): Ömhetsytttring menade jag.


Tänk.
Jag trodde det hette ömhetsbetvis jag.


Nåja.
Igår kom febern som ett brev på posten, och den hänger i idag
känner jag eftersom lederna värker.

Det enda bra med febern var att jag sov väldigt gott trots att
det var fullmåne inatt. På det sättet brukar det nämligen inte vara.

Däremot drömmer jag så konstiga saker när jag har feber.
Det värsta jag varit med om var under min tonårstid då
jag var fast på en svampbana i ett av Mario Bros-spelen.
Det låter kanske inte farligt, men att vara instängd är ingen
trevlig känsla.


Nu-soffläge.

/Frida

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vill också vara i Mario-världen!!!



Krya på dig, vännen!!

Kraaaaam

Postat av: Malin B

Otäcka hemska drömmar vill vi inte ha!

Det allra bästa med fullmånen är att det är så trevligt ljust ute fast det är kolsvart på himlen annars. Fullmåne och gnistrande snö, då är jag lyrisk!!! Men jag hoppas förstås att det tar ett bra tag till innan jag känner den känslan. ;)

Pigga på dig fina Frida!

2011-10-13 @ 19:50:02
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback