Lördagsmorgon

Det enda jag egentligen saknar från tiden innan vi fick
barn är att få sova till man vaknar av sig själv. Detta konstaterade
jag tidigt imorsen. Men trots allt har förmiddagen varit bra.

Vi har tagit det lugnt i soffan, och sen klädde vi oss.
StorA visade sin nyfunna talang: Cykla utan stödhjul.
En tår i ögat visade sig hos mamman när
"Liten blir stor"-känslan övermannade henne.
Tydligen började hon i samma veva omnämna
sig själv i tredje person. Det kan blir väldigt irriterande i längden.

Lite studsande på studsmattan blev det, en stunds gungande,
en stunds jagande av vuxne mannen i familjen som klippte
gräset. En stunds lek som Indiana Jones hanns också med.
Tydligen behöver man bara ett flytrör i frigolit som rekvisita.

Väl inne lekte pojkarna i StorA:s rum.
Leken bestod mest i att LillA tog StorA:s legogubbar och
StorA blev galen och tog tillbaka dem.



Således blev både jag och LillA försatta i exil.

Snart lunch och ikväll får vi middagsbesök av storasyster med familj.

Härlig lördag med andra ord, trots den tidiga uppstigningen.

Ha en fin dag du med!

Frida

Kommentarer
Postat av: Malin B

Ska jag "trösta" dig?

Som tonårsförälder finns det inga som helst problem med att inte få sova tills man vaknar på morgonen.

Det är däremot svårare att få sova när man vill på fredags- och lördagsnatten. ;)

Har sådan jour i natt... Igen.

Postat av: Frida

MalinB: Ibland längtar jag så fruktansvärt till den tiden...men som du säger. Det är ju det där med "nattjouren" då som kommer att ställa till det.

2011-10-09 @ 22:27:06
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback