(Upp) Skatt (ad)


Fem glada barn, blev allt gladare och stojigare vart tiden gick.
Ungefär så kan man sammanfatta kalaset.

Efter presentöpppningen spontanbyggde de ihop en robot tillsammans och
sedan blev det att sätta sig till bords.

Minitårtorna (som inte bara var snygga, utan fantastiskt goda) uppskattades
av dem allihopa. Det var faktiskt lite roligt att se. Jag beställde dem på
Kvartersbageriet här i stan om någon blir sugen på att göra detsamma.

Efter fikat hade jag förberett en skattjakt.
Följande sms:s gick ut till arbetande Maken kvällen innan kalaset:

"Hej!
Jag har gjort en skattjakt med ledtrådar.
De finns bla på kaffeburken, under mattan, i mina skor, på tv-dosan,i frysen etc.
Poängen är: Upptäcker du en lapp nånstans ta inte bort den eller säg/visa
för StorA var den är.  "Skatten" är i städskåpet så den dörren öppnar vi inte
imorgon innan kalaset".

Maken skötte sig så allt var intakt till själva genomförandet.
Däremot fick Maken inte vara med på festligheterna.
Han tog den extremt gnälliga LillA med sig och hälsade på sin mor istället.
Mycket skönt för alla inblandade.

Skatten bestod  i alla fall av påsar med ett Nalle Puh kinderägg, ballong,
en liten tablettask,en "tuta (ni vet en som rullar ut) och larver som blinkar
när man bankar dem  mot nåt. Försökte tänka till eftersom det var mitt i
veckan så det inte skulle blir för  mycket sötsaker.
(Ja, jag är mogen nog att prata pension)

Kvällen hann bjuda på spontandisco också, och StorA somnade inte förrän
bortåt tiosnåret. Han var, för att säga det milt, aningens uppspelt.



Frida








Kommentarer
Postat av: Jenny

Wow, värsta skattjakten! Vilken mamma du är. Fantastiskt. ler

Postat av: Malin B

Skattjakter är så spännande!!! =)

2011-10-20 @ 20:15:31
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback