Lazy day?



I dag känner jag mig lite Mars-iatisk.
Kvällen för LillA var jobbig-igen.
Två hörntänder är på gång och dessutom har han en förkylning. Stackarn!
Som tur var gick själva natten ganska bra, men båda barnen
envisades med att vakna halv sju-PÅ EN LÖRDAG!

Maken jobbar och det är så urdåligt väder ute att vi kommer få vara inne
hela långa dagen. Att fara på lekland med en förkyld LillA känns inte aktuellt.

Helt skulle jag vilja sova till tolv och sedan gå till soffan och se på en film,
men istället är det dags att göra frukost till mig själv och kidsen och sedan
se till att de håller någorlunda sams. Klockan är 08:16 och de har redan
hunnit bli osams fyra gånger.

Recept för konflikt
1. StorA spelar på Xboxen.
2. LillA trycker på Xboxens avstängningsknapp.
3. Stora skriker LILLAAAAAAAAAAAAA!
4. LillA ler
5. StorA ropar MAMMAAAAAAA med förtvivlan i rösten.
6. Mamman säger åt honom att säga till lillebror
7. StorA plckar fram argrösten och "Nej LillA".
8. StorA startar om spelet

Upprepa med ungefär fem minuters mellanrum för bästa effekt.





Kommentarer
Postat av: Malin B

Här försökte hunden väcka mig gång på gång i morse fast inte förrän 8-tiden i och för sig. Det hade hänt något förskräckligt i hans liv som jag inte förstod, favoritapan hade tappat huvudet!!!!

Vilken matte som inte förstod, hunden bad mig ju leka doktor med nål och tråd.

Apan har satts i väntrummet... Men där kan du ju inte sätta dina små pojkar i väntan på friskare tider. ;)

Kram på dig!

Postat av: Cissi

Hahaha, Frida, du är bäst på att skriva :):):)

2011-09-10 @ 16:54:47
URL: http://lillohman.blogg.sr
Postat av: Frida

Malin: Svarat hos dig :D



Cissi: Ja..eeehh...tack! rodnar lite

2011-09-10 @ 22:51:13
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Madde

Man får ju tacka för tipset om affären, utan den skulle jag ju aldrig ha fyndat ;)

Det gick gallant på intervjun.



Trevlig helg på er med!

2011-09-11 @ 08:42:39
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: SvBG

LillA

StorA

MammA

PappA



Allihop är finA :-)

2011-09-11 @ 09:25:35
URL: http://www.svenbertilgrahn.blogspot.com
Postat av: Anonym

Där fick SvBG till det! :)

2011-09-12 @ 14:35:01
Postat av: Frida

Madde: Själv fick jag ju tipset av moster K och är evigt tacksam för det! Kul att intervjun gick bra!



SvBG: hA hA hA :D



? (Jag tror det är Läna): Det fick han. Som vanligt! Han är bra den där SvBG! :)

2011-09-12 @ 20:34:10
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback