Hemligheten är avslöjad!

Kikar in för att önska er en glad påsk!
Det var ett bra beslut att pausa, för sjukdomen höll i sig och humöret var inte på topp....

Så här inför påsk får en del presenter.
Några är mer välkomna än andra.
Min systers familj fick löss( inte så välkommet), mina barn fick påskägg av
påskharen (mycket välkommet) och jag tappade en son, men fick en agent
(svårdefinierbar känsla).

Pojken, tidigare känd som StorA, har nämligen avslöjat att han egentligen är en
hemlig agent, och att ha har varit det sen han var fyra och ett halvt år.

Hans riktiga namn är Agent Sparrow, och hans tidigare uppdrag innefattar bland
annat att åka till Afrika på en (1!) sekund och sedan fånga ett lejon på
100 sekunder för " det var lite svårare än att köra bilen ner".

Han tränar även andra agenter på dagis, och har stoppat tio tjuvar från
att bryta sig in i kassaskåpet under förskolan, som man når via en lucka i golvet.
Inatt klockan fyra ska ha rädda en fisk som ska kastas genom att använda ett glas vatten.

Agent Sparrow talar om sig själv i tredje person.
Agent Sparrow ger inte kramar.
Agent Sparrow pratar dessutom med en helt ny, och mörkare, röst jämfört med StorA.

Själv får jag inte bli agent. Jag är tydligen " för gammal".

Det är synd.

Mitt nästa uppdrag skulle i sådana fall vara att få min mamma att inse att barn,
oavsett ålder, borde få ett påskägg under helgen.

Det, mina damer, herrar ock kycklingar, är ett uppdrag som får anses som "Mission Impossible"..... ;-)

Glad påsk!




Kommentarer
Postat av: Malin B

Avslöjad hemlighet, jag fantiserade snabbt om att det var en MiniA på gång. Då kan man ju stundtals vara lite sjuk menar jag...

Så var det ju åt helt andra hållet, en son MINDRE!

Jag har aldrig varit "utsatt" så jag vet faktiskt inte något riktigt bra råd. Det bästa brukar dock vara att "gilla läget" och inse att var sak har sin tid. ;) Glad Påsk på dig söta Frida och visst BORDE alla barn få ägg. Jag håller med men lär inte få något i år heller... Fast jag fick ju den där chokladasken min tös vimsade om nu i kväll och då innan när jag var så proppmätt så tyckte jag vi kunde spara den tills typ i morgon om vi var mera sugna då... Nu när jag hux flux har blivit sugen kan jag ju inte ta tillbaka det jag sagt så det är bara till att gå och borsta tänderna nu...

Postat av: SvBG

Jag säger bara som Sammy Davis Jr: "Keep your eye on the sparrow"!

2012-04-06 @ 22:22:33
URL: http://www.svenbertilgrahn.blogspot.com
Postat av: Mamma

Oj, då har jag fått ett alldeles nytt barnbarn som är hemlig agent... har haft mina aningar ett tag!!

Så den eviga frågan om påskägg... jag skickade över ett kg godis med din far igår... han glömde ta fram påsen. Visserligen utan ägg men innehållet fanns.

Kraaaaam fina flickan min! och hälsa agenten!!

2012-04-07 @ 20:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback