Resume av året som gått

Vad gjorde du 2012 som du aldrig gjort förut?
Reste till Gran Canaria på tjejresa. Otroligt härlig vecka!
 
 Fick någon i din närhet barn?
Ja
Dog någon i din närhet?
Ja.
 
Vilka länder besökte du?
Gran Canaria och Finland (det senare räknas även om det bara är över gränsen för lite
shopping av Kuomaskor).

Vad skulle du vilja ha 2013 som du saknade 2012? 
Arbetsro.
 
Vilket datum från 2012 kommer du minnas, och varför?
 1/10 fick jag en fast anställning. Kändes gött!
Augustiveckan i Stockholm med familjen. En riktigt härlig vecka!
 
Sen räknar jag upp några andra händelser både nedanför och ovanför.

Vad var din största åstadkommelse?
Jag genomförde tjejmilen! Dessutom på en mycket bättre
tid än vad jag någonsin hade kunnat föreställa mig.
En gigantisk prestation för mig!
 
 
Vad var ditt största misslyckande?
 Det måste nog vara min icke så kulinariska middag där en dag i april.
 
Vems beteende förtjänade att firas?
 Mitt motto är:
"Vänlighet är smittsamt-låt oss starta en epidemi".
Jag känner många som är med och smittar utan att tänka på det
och deras beteende vill jag hylla!

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Det vill jag inte skriva här.
 
Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Altså...matvaror. I år igen.....
 
Vad gjorde dig jätte, jätte, jätteexalterad?
Att se NKOTBSB i Malmö i maj.
Jag var verkligen jätte, jätte, jätteexalterad!
JÄÄÄÄÄTTEEXALTERAD!
 
 
Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2012?
Rhiannas "We found love"

Bästa skivor 2012?
Jag lyssnar mest på Spotify, men sällan hela album.
Jag gör egna spellistor med låtar jag tycker om helt enkelt.
 
Vad önskar du att du gjort mer av?
Sovit gott.
 
Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Oroat mig i onödan. Jag är något av en expert.
 
Hur firade du jul? Med min familj, storayster med familj, mamma, pappa,
lillasyster och svärmor.
  
Favorit-TV-program?
Downton Abbey
 
Vilken var den bästa boken du läste?
Fifthy shades of grey triologin. Lär väl inte vinna någon Pulitzer dock...

Bästa filmen?
Bästa och bästa. Den jag såg fram emot mest var i alla fall
den avslutande delen av Twilightsagan. Bilbo har jag inte hunnit
se än men ryktet säger att den är bra.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Hade minifika hemma. Eftersom jag och StorA fyller år så nära varandra
brukar vi ta släktkalaset då. 32 år är inte så mycket att fira känns det som.
 
Vad hade gjort ditt år mycket mer njutbart?
Mindre smärta.

Hur skulle du beskriva din stil 2012?
Jag har ingen stil.
 
Hur höll du dig från att bli galen?
Jag vidhåller att man inte kan bli någonting man redan är.
 
Vilken politisk fråga gjorde dig upprörd?
Jag kan inte välja en. Önskar bara att Sverige får en helt annan regering 
nästa val så vi får ett humanare samhälle.
 
 
 Vem saknade du?
Ibland känns det som barndomsvännerna bor alldeles för långt borta rent fysiskt.
 
Vem var den bästa nya personen du träffade?
 Oj. Jag vet inte.
 
Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2012
Lyssna på kroppen!
Om du misstänker att något är fel så är det förmodligen det.
Och jag hade ju bevisligen rätt!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Men du! Vad jag skulle bli GLAD om du knackade på dörren!!! =) Det skulle vara något det.
Farmor kom med en mix cup-cakes som hon inte ville ha. De får vänta i skåpet ett tag men sedan ska vi allt fixa dem någon dag, typ 2013!
I dag fixar vi med att byta köksmöbel. Det ovala bordet jag var så glad över när jag köpte har blivit så "gingligt" och vi lyckas inte få det stabilt... Investerade dock bara 225:- för precis som du lägger jag mest pengar på mat...
Vi har två gamla köksmöblar att välja på så det går ingen nöd på oss... När man bott tillsammans i 21 år har man lite i gömmorna. ;)

Svar: Det är bra att ha saker i gömmorna! Jag är sugen på att byta ut mycket hemma, men vi har förvånansvärt lite i gömmorna....Väntar nog ett par år till innan vi investerar. LillA får nog blir några år äldre först :)
fridasfunderingar.blogg.se

Postat av: Karolina

Vilken fint år du haft! Saknar dig med och jag vet att jag verkligen bor alldeles för långt bort. Saknar fikamys och härliga surrstunder.
Ha nu ett underbart slut och ett ännu bättre nästa år!
Kramar i mängder!! <3

Svar: Kramar i mängder till dig med. Masa dig norrut nu snart. Jag har abstinens efter dig! KRAM!
fridasfunderingar.blogg.se

2012-12-30 @ 16:01:23
Postat av: Anonym

Men det är bara att hoppa på planet! Du är alltid välkommen! Då kan vi samtala om varför dina hjärtformade händer framför Brian känns suspekta...:-)

2013-01-12 @ 23:21:23
Postat av: Fru Lejon

Men det är bara att hoppa på planet! Du är alltid välkommen! Då kan vi samtala om varför dina hjärtformade händer framför Brian känns suspekta...:-)

Svar: Det är väl mest fotografen som har snuskig fantasi??!? ;-D
fridasfunderingar.blogg.se

2013-01-12 @ 23:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback