Liten sjukling, lite sömn

LillA är inte pigg.

Han har haft hög feber i flera dagar, snuvig och
har hostan från helvetet. Svårt att andas har han också.
Värst är det när han ligger ner för att sova.

I natt har det inte blivit många minuter sömn för någon av oss.
Han har väckt sig själv med hostan.
Jag har höjt upp hans huvudända ännu mer så snart får man
väl kvalificera hans sovställning som "sittande".

När jag kommit in har han har legat och tagit sig mot huvudet och
sagt "aj, aj" mest hela tiden. Nu kunde det ju betyda att han har ont i halsen, eller
att det gör ont när han hostar, men jag bestämde mig ändå
för att ringa till vår vårdcentral direkt på morgonen.

Där är det aldrig några problem så vi fick en tid redan kvart över nio.
(Länge leve landstinget)

LillA har en ordentlig förkylning och fick andas in bricanyl två gånger.
Vi kommer få remiss för att undersöka om han har förkylningsastma.
Dessutom var han väldigt, väldigt röd i höger öra så han har förmodligen
en öroninflammation också. Den får dock självläka eftersom de inte skriver
ut nåt för det längre på så små barn.

LillA var, helt i enlighet med hur det brukar, helt speedad när vi var där.
Nu sitter han dock, helt slut, och ser på barnprogram med vattenflaskan
i högsta hugg.

Snart dags för medicin igen. Han är varmare igen i takt med att febern stiger.
Hoppas verkan av Bricanylen håller i sig så han får sova gott i eftermiddag iaf.


Frida



Kommentarer
Postat av: Madde

Men lilla vännen! Krya på dig lillA

Postat av: Läna

Ojdå. Det är jobbigt när de små är sjuka. Jag ber en bön att ni får sova gott! Natti!

2012-02-02 @ 22:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback