Vem bryr sig väl om kylan...

...när man ändå inte kan vara ute?

LillA är piggare, men inte frisk. Han snörvlar, hostar, och säger "aj,aj"
någon gång om sänder. StorA hostar så jag tror lungorna ska hoppa ut och
själv har jag ont i halsen. Deluxe ont.

Jag borde kanske köpa hem nåt lenande för halsen, men jag ids inte
klä på två halvkrassliga barn för att åka på affären i -29,8 grader.

Honung hatar jag, men en thékopp ska jag ge förse mig med om ett slag.

Jag håller tummarna för att vi håller sams idag här hemma.

Att vara tre halvkrassliga personer instängda i ett hus är,
för att säga det milt, aningens tålamodsprövande för alla inblandade...



StorA spelar okontrollerat mycket...


...och LillA har tagit till flaskan.

Mamman sitter, som ni nog anar, vid datorn.

Nu ska jag dock spela spel med StorA (hur opeppad jag än är på det).
Han har bett mig i två dagar så nu kommer jag inte undan längre.


Hoppas ni får en fin söndag!







Kommentarer
Postat av: Malin B

Åhh! De där bacillerna gillar er verkligen.

Kan ni kanske hitta på en "simsalabimramsa" för att skrämma/trolla bort dem? Ska fundera på en sådan till er...

Postat av: Huskatten Emelie

Hej! Va roligt att du tittade in hos mej! Jag var nog inte heller peppad på att rensa när jag läste den boken...men efter att ha läst några kapitel så hade jag blivit det :)



Hoppas ni kryar på er, vi har också haft den där förkylningen... Jag vet vad du menar med ont i halsen! Om du på något sätt lyckas ta dej till en affär så rekommenderar jag att du köper nån smärtstillande halstablett, för halsontet kommer och går. Zyx funkade ok för mej.



Ha det fint & krya på dej! Kram :)

2012-02-05 @ 16:13:33
URL: http://huskatten-emelie.blogspot.com/
Postat av: Annika

men så eländigt, hoppas det ger med sig snart. Man tappar lätt tålamodet när man själv också är sjuk. Såna gånger är jag glad att det finns TV-spel (inget jag förespråkar i tid och otid annars), då håller de sig sysselsatta långa stunder :)

2012-02-05 @ 21:27:33
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: Millah - mamma till Amilia ❤

Hej allt bra? :)

Har flera roliga tävlingar i bloggen: http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html

Var jätte gärna med och tävla! Ha det bra ★ Kram // Millah

2012-02-05 @ 23:56:59
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback