Bonus?

LillA är sjuk så jag är hemma för VAB.

Jag vet att jag sa att jag inte skulle skriva om Gran Canaria mer.
Men alltså.
Det här utspelade sig faktist då jag var där.
StorA är igång. Igen.

Maken var i vardagsrummet då StorA kom in.

StorA:
Pappa! Varför har inte jag nån bonusmamma?

Maken:
Du vet bonusmammor har man ju när mammor och pappor har flyttat isär.
Så då måste ju mamma och pappa flytta isär, och pappa skaffa en ny flickvän.
Då får du en bonusmamma.

StorA (med gråten i halsen)
Men pappa då får jag ju inge mat!

Maken:
Tror du mamma blir så arg?

StorA:
Jåååå!

Maken:
Jag tror inte heller mamma blir så glad om jag skaffar en flickvän....





Kommentarer
Postat av: Annika

hahaha, helt underbart! Tack för dagens garv :D

Postat av: Malin B

Jag minns hur arg min dotter var för att hon nästan var den enda när hon var liten (ja, enligt sig själv då!!! vilket betyder stark överdrift) som INTE hade två telefonnummer på klasslistan! ;)

Jag erbjöd henne att skriva upp våra mobilnummer men nej, det skulle vara ett "vanligt" till pappa och ett lika "vanligt" till mamma.

De barnen, de barnen! ;)

2012-01-31 @ 19:06:12
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: AnnaA

Hahaha, grabbarna fortsätter att leverera.

2012-02-05 @ 09:32:59
URL: http://annalundstrom.blogspot.com
Postat av: Frida

Annika: StorA bjuder på det :D

Malin: Så du har erfarenhet på området alltså? Det som stör mig är att pojkvaskern inte tror han skulle få nå mat! Jag känner mig heeeelt förolämpad! Okej, jag är ju ingen gourmetkock, men än har han inte behövt svälta liksom ;-D



AnnaA: :D

2012-02-05 @ 10:07:31
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback