Förlåt mig så mycket då

Lunchtid igår.
Jag och grabbarna kring bordet.

Vi pratar lite om natten som varit.
Hur StorA har hostat, och vaknat och pratat om
att han mådde illa, fast det hände inget värre än så.
Han hostade ganska mycket dock. Sen pratade han
om Tomteland, småtroll, rumpnissar, Ronja Rövardotter och
konstaterade att han nog inte ska se den filmen nåt mer
då han drömt mardrömmar om vildvittrorna.

Jag (konverserande): Hur mår du nu då?
StorA (martyraktig): Inte så bra
Jag: Inatt sa du ju att du mådde illa, men gjorde du det?
StorA: Lite kanske.
Jag: Kan det vara så att du egentligen mådde lite dåligt
för att du hade lite hosta?

StorA (vänder blixtsnabbt på huvudet, spänner ögonen i mig och
säger sammanbitet):
Jag har mycke hosta!



Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Han är en klok kille stora A!

Kram!

2012-01-10 @ 12:10:53
Postat av: Annika

hahaha, barn är ju för mysiga!

Postat av: Frida

Jag önskar ni kunde ha sett hans blick. Den var obeskrivbar och jag kunde nästan inte hålla mig för skratt :D

2012-01-10 @ 23:07:38
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback